Presenten la campanya ‘Queda’t a Salou, tenim de tot’, per fomentar el comerç per Nadal

La campanya comptarà amb la col·laboració de l’Associació Shopping Salou Comerciants i Empresaris i de l’Associació d’Empresaris d’Hostaleria (AEH) de Salou

L’àrea de Dinamització Econòmica de l’Ajuntament de Salou i l’Associació Shopping Salou Comerciants i Empresaris han presentat, avui divendres, al migdia, la campanya “Queda’t a Salou, tenim de tot: Som propers, som segurs, som sostenibles, som solidaris”, per tal de fomentar l’activitat comercial durant el Nadal, promovent els valors de la proximitat i sostenibilitat, el compromís, la seguretat i la solidaritat. La iniciativa comptarà amb la col·laboració, també, de l’Associació d’Empresaris d’Hostaleria (AEH) de Salou.

 

L’acte de presentació ha comptat amb la presència de l’alcalde de Salou, Pere Granados; del regidor de Dinamització Econòmica, Hèctor Maiquez; i del president de l’Associació Shopping Salou Comerciants i Empresaris, Juli Vilaplana.

Els objectius de la nova campanya són promoure la reactivació econòmica; dinamitzar el comerç local, l’hostaleria, l’empresa i ajudar els autònoms, donant a conèixer tots els sectors i una variada oferta; sensibilitzar els consumidors locals sobre la gran importància d’escollir el sector comercial i empresarial de Salou; i crear un compromís solidari per part d’aquests, amb la donació de productes de primera necessitat a les persones més desafavorides, en col·laboració amb les entitats benèfiques Càritas Salou, Creu Roja i Eluzai.

 

L’alcalde, Pere Granados, ha destacat que “una de les prioritats del Govern municipal  és trobar una solució a l’emergència social i a les necessitats de les persones i les famílies vulnerables”. Un altre dels objectius és “pal·liar els efectes de l’emergència econòmica”.

 

En aquest sentit, l’alcalde ha fet una crida a la ciutadania salouenca per tal que “es quedi a Salou a fer les seves compres, en solidaritat amb els autònoms, el teixit comercial i empresarial del municipi”.

 

Segons ha assenyalat el regidor de Dinamització Econòmica, Hèctor Maiquez, “el que volem és que el poble s’impliqui i consumeixi als comerços i a la restauració; i aprofitar aquesta campanya per contribuir a consolidar un hàbit que vagi més enllà del Nadal”.

 

Per la seva banda, el president de l’Associació Shopping Salou Comerciants i Empresaris, Juli Vilaplana, ha manifestat que “qualsevol establiment comercial de la ciutat, encara que no estigui associat, es pot adherir a aquesta campanya”.

Accions concretes

La campanya comercial de Salou, que inclou quatre eixos principals, té com a objectiu reactivar i dinamitzar el comerç local.

 

Una de les accions que es duran a terme és “Queda’t a Salou, som solidaris”, que té com a objectiu assolir un repte: lliurar un mínim de 1.000 packs amb productes d’alimentació i higiene a les entitats benèfiques Càritas Salou, Creu Roja i Eluzai, per a les famílies més vulnerables.

 

Per poder aconseguir-ho, la ciutadania disposarà d’uns passaports físics que es podran anar omplint amb segells, per cada compra mínima de 10 euros, als establiments adherits. Caldrà acumular els tiquets, fins arribar a un total de 12 compres, i anar a l’espai central del Mercat Municipal, on li proporcionaran, com a obsequi, el carret de la compra més solidari.

 

A més, per cada passaport que tingui el client i que hagi emplenat, l’establiment, a través de les associacions, farà una donació de 2 packs solidaris, mínim, a les entitats sense ànim de lucre.

 

Cada comerç tindrà la possibilitat d’apadrinar un carret, exposant-lo al seu establiment, de manera que els seus clients podran sumar-se a l’acció solidària aportant donacions.

 

La població també podrà col·laborar fent una donació, posant-se en contacte amb els establiments adherits, on li facilitaran tota la informació.

 

Així mateix, el segon eix, “Queda’t a Salou, tenim de tot”, compta amb una campanya virtual recolzada per les plataformes web de Shopping Salou i CompraSalou, i les seves respectives xarxes socials, amb publicacions genèriques de la iniciativa i publicacions de promoció de productes dels establiments adherits.

 

Per una altra banda, s’engegarà un tercer eix, “Queda’t a Salou, som propers, som sostenibles”, que consistirà en fer promoció dels establiments i fidelitzar clients, a través de materials promocionals serigrafiats, amb el lema de la campanya, per fomentar els valors de la proximitat i de la sostenibilitat. Es farà a través de bosses de compra reutilitzables, bosses per a l’ampolla de vi en els establiments de restauració, i bobines de paper de regal per confeccionar, per exemple, un arbre de Nadal amb capses de cartró a l’entrada de cada botiga, il·luminat amb una garlanda led, i, també, com a embolcall dels articles per donar una imatge unificada de la campanya.

 

Finalment, també es repartiran mascaretes per als treballadors i treballadores dels establiments adherits a la campanya, sota el quart eix, “Queda’t a Salou, som segurs”, per reforçar la imatge de cara a la clientela del fet que els comerços de Salou compleixen amb les mesures de seguretat.

Decoració nadalenca

A banda de les accions específiques de “Queda’t a Salou, tenim de tot”, per la campanya de Nadal, l’àrea de Dinamització Econòmica també està treballant en la decoració nadalenca. Enguany, a més de la típica decoració lumínica, i com a novetat, hi haurà una decoració més interactiva, a través de figures nadalenques no lluminoses, de mida real. Estaran col·locades per tot el centre de Salou, i es realitzarà una gimcana/concurs a Instagram que convidarà la ciutadania a descobrir-les.

 

Així mateix, s’està preparant un concurs d’aparadors nadalencs, amb un primer premi, dotat amb 500€; un segon, dotat amb 300€; i tres tercers premis, amb 200€.