Divendres, 6 de desembre de 2024
És notícia

El PPE porta al Parlament Europeu la petició d’empara de la Plataforma Mercaderies per l’Interior

Avatar photo
La Plataforma exposarà davant el Parlament Europeu la problemàtica ferroviària actual a Tarragona
Imatge d’arxiu del corredor ferroviari de Tarragona, amb un tren de mercaderies. ACN

El Partit Popular Europeu porta al Parlament Europeu la petició d’empara de l’entitat ciutadana Plataforma Mercaderies per l’Interior. La Junta de Portaveus de la Comissió de Peticions ha acceptat la compareixença de l’entitat, que treballa per desviar els trens de mercaderies (moltes d’elles perilloses) dels nuclis de població de la costa de Tarragona.

El Grup Popular Europeu (PPE) ha aprovat, amb els vots en contra del Partit Socialista i de Podemos, la intervenció de la plataforma a la cambra europea el mes de gener. La petició va sorgir després d’una reunió de treball entre la Plataforma i la portaveu del PP al Parlament Europeu i vicepresidenta del grup del Partit Popular Europeu, Dolors Montserrat, i la diputada al Congrés per Tarragona, Elisa Vedrina. “És imprescindible que una plataforma que lluita pels interessos de tota la província de Tarragona pugui ser escoltada al Parlament Europeu i que pugui seguir amb la seva tasca per allunyar dels nuclis urbans de la costa els trens de mercaderies del Corredor Mediterrani”, ha expressat Vedrina.

El procediment de compareixença aprovat a la Comissió tracta de les obres del tercer carril i el túnel de Roda de Berà per permetre el pas de mercaderies pel Corredor del Mediterrani. Aquest traçat ferroviari podria suposar una infracció de la legislació de la UE i la vulneració dels drets fonamentals a la vida, la salut, la propietat, el patrimoni històric i el medi ambient, a causa dels perills incrementats que representarà l’augment substancial de la circulació de trens de mercaderies, moltes d’elles perilloses, per l’interior dels nuclis urbans de la línia de la costa de Tarragona.

Les obres del Túnel de Berà que formen part del Corredor Mediterrani van començar el passat 1 d’octubre, amb el tall de la circulació ferroviària entre Tarragona i Sant Vicenç de Calders durant sis mesos. Els treballs incrementaran el gàlib del túnel de Roda de Berà i instal·laran un tercer carril ferroviari que permetrà la circulació de trens de mercaderies en paral·lel i molt a prop de la costa, i pel mig dels nuclis urbans de la costa de Tarragona. 

El Govern d’Espanya i Adif aposten per una intensa circulació de combois de mercaderies, moltes d’elles perilloses, pel bell mig dels nuclis de població de la costa de Tarragona, tot i que els estudis alerten de l’alt i greu risc per a les persones i el medi ambient i de l’impacte climàtic negatiu per erosió, inundacions i risc de deteriorament de les infraestructures ferroviàries del litoral.

La Plataforma exposarà davant el Parlament Europeu la problemàtica ferroviària actual. La Comissió ja ha començat una investigació preliminar i posteriorment anunciarà les seves conclusions sobre la problemàtica per l’increment del trànsit ferroviari de mercaderies, moltes d’elles perilloses.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior
mossos intervencio font de la polvora

Gran dispositiu policial a Font de la Pólvora: 123 identificats i cinc denúncies per drogues i armes

Notícia següent
estacio arc de triomf

Finalització de les obres de millora de l’accessibilitat de l’estació d’Arc de Triomf

Notícies relacionades