El PP alerta al Parlament sobre l'abandonament de les infraestructures de Catalunya

La diputada Eva García ha compartit una sèrie de millores dissenyades per cada província

18 de juliol de 2025 a les 09:49h
Foto de @ppcatala

Catalunya no pot continuar ni un dia més estancada en debats estèrils mentre infraestructures clau estan bloquejades, ajornades o simplement oblidades”, ha indicat la diputada del Partit Popular (PP) en el Parlament de Catalunya, Eva García, durant el debat sobre la situació i gestió de les infraestructures a Catalunya d'ahir. Els populars aposten per un pla de xoc i de futur per a millorar les infraestructures i la mobilitat en tot el territori basat en cinc propostes concretes que busquen “cosir Catalunya, reforçar la competitivitat, impulsar el desenvolupament econòmic i garantir la igualtat d'oportunitats per a tots els ciutadans, visquin on visquin”. 

La primera proposta dels populars és un gran pacte català per les infraestructures, “un acord que vagi més enllà de sigles i ideologies” i que “prioritzi projectes estratègics, fixi calendaris reals, estableixi sistemes de seguiment públic-privat i consolidi una governança responsable”; en clara referència al Corredor Mediterrani, a les connexions amb ports i polígons, la modernització de línies ferroviàries i de terminals logístiques com les de Vilamalla, La Llagosta o La Boella, sense passar per alt l'ampliació de les connexions internacionals de l'aeroport del Prat-Barcelona, “que ha de connectar Catalunya amb els principals centres estratègics del món, especialment la costa oest dels Estats Units i Àsia”. 

Sobre la qüestió de l'aeroport, García ha exigit al Govern que acceleri els terminis d'execució de les obres d'ampliació anunciades i posi en marxa la construcció de la nova terminal satèl·lit, connectada amb la T1, per a augmentar la capacitat de passatgers —amb especial atenció als vols de llarg recorregut—, i executi les connexions subterrànies entre terminals, creant túnels per a la circulació de passatgers i equipatges entre la nova terminal satèl·lit i les terminals T1 i T2, i connectar en alta velocitat l'aeroport de Barcelona amb aeroports de Girona-Costa Brava i Reus, ja que tots dos tenen un paper estratègic dins del sistema aeroportuari. 

La segona proposta dels populars se centra en la mobilitat a les comarques de Barcelona, perquè “la regió metropolitana de Barcelona genera riquesa, atreu talent i és un pol industrial essencial, però la seva mobilitat està al límit i es necessiten inversions urgents i una planificació rigorosa”. Per això els populars proposen finalitzar l'autopista orbital B-40 entre Terrassa, Sabadell i Granollers, el túnel de Horta que permeti alleujar la pressió sobre la C-58 i un pla d'inversions en carreteres per a 2026, amb projectes concrets com el desdoblament de la C-55, la C-15, la B-224 o la construcció de variants essencials com les de Roda de Ter, Sant Feliu de Codines o Vilanova i la Geltrú. 

Per a les comarques de Girona, els populars exigeixen el túnel de la Collada de Toses per a millorar la comunicació entre el Ripollès i la Cerdanya, el desdoblament de la N-II a l'Alt Empordà  i millores en la C-31 i la C-66 per a facilitar la mobilitat interior, l'aposta pel tren tram Girona–Banyoles–Olot com a alternativa sostenible al cotxe i que el port de Palamós es converteixi en una escala de referència per a creuers, i el de Roses es modernitzi per al turisme  nàutic. 

En relació a les comarques de Lleida, “que no poden continuar sent les grans oblidades”, els populars aposten per modernitzar completament la N-260 i l'eix de l'Ebre, i completar l'autovia A-14 fins a França; millorar el pas de Comiols i el Port de Boixols; i una estratègia ferroviària per a Ponent i el Pirineu, amb la creació d'un gran node intermodal en l'Aeroport  d'Alguaire, connexió ferroviària amb Torreblanca Quatre Pilans i nous serveis regionals i d'alta velocitat. “A més, volem fer de Lleida un centre agroalimentari i biotecnològic de referència en el sud d'Europa, amb nous polígons, digitalització i un nou recinte firal que la consolidi com a segona capital firal de Catalunya”, ha afirmat la diputada popular. 

Quant a Tarragona, els populars busquen que Tarragona sigui un punt logístic i energètic de primer nivell, i per a aconseguir-lo proposen finalitzar l'A-27, el desdoblament de la C-14 i la millora de la T-11 i la T-314; la culminació de l'ampliació del Port de Tarragona i l'accés ferroviari en ample internacional, integrant-lo en el Corredor Mediterrani; un nou traçat ferroviari interior per a alliberar el litoral i descongestionar les línies actuals; i una renovació total de l'estació d'alta velocitat del Camp de Tarragona, amb serveis adaptats, accessos segurs i connexió al tren-tram. 

García ha assegurat que el PP defensa “un model d'infraestructures al servei del creixement  econòmic, de la competitivitat empresarial i del benestar col·lectiu”, que doni confiança a la inversió i a la indústria, que millori la vida dels catalans i que permeti augmentar la competitivitat, la connectivitat i el creixement.