En el transcurs de tres dies, del 6 al 8 de juny, el Port de Tarragona va participaren una nova edició de la Beakbulk Europe. Enguany, Rotterdam (Països Baixos)va reunir més de 4.000 empreses oferint la plataforma de xarxa definitiva per unir la indústria de la càrrega del projecte i l’especialització de càrrega convencional.
Reunint més de 4.000 empreses, Breakbulk Europe ofereix la plataforma de xarxadefinitiva per fer créixer les connexions, generar nous negocis i reforçar lesrelacions clau existents. Breakbulk té l’objectiu d’impulsar les connexions i lainnovació que donen suport a la finalització de projectes globals.
La fira ha comptat amb molt bona assistència, un any més, els visitants han mostratinterès per conèixer les capacitats que té PortTarragona per la càrrega de projecte(Project Cargo) i elements sobredimensionats. L’equip responsable del PortTarragona s’ha mostrat molt satisfet de la rebuda i de l’interès que han despertat alsector. El tràfic de Project Cargo és, en aquests moments, una aposta del Port Tarragona dins de l'estratègia de creixement i diversificació de tràfics.

El Port de Tarragona està consolidant el seu posicionament com un dels ports dereferència a la Mediterrània pel que fa a exportació de càrregues especials, ja quecomptem amb especialistes en tota mena de transports i tenim personal qualificatque coordina i organitza les operatives des de l’origen a la destinació.
La confluència de molts factors a Tarragona i l’aposta del port per aquest tipus decàrrega ha fet que s’incrementi el volum de projectes.
Una elecció encertada
La infraestructura portuària tarragonina té una particularitat molt destacable: unaexcel·lent climatologia que permet que gairebé la totalitat dels projectes es realitzin en esplanades a l'aire lliure, i es facilita l'embarcament directe des del moll, així comàmplies àrees operacionals i mà d’obra especialitzada gràcies a la importantindústria auxiliar de Tarragona juntament amb el potent clúster petroquímic de lazona i de referència per al sud d’Europa.
A més, té àmplies àrees operacionals, 11 rampes RO-RO i una excel·lentaccessibilitat terrestre i ferroviària, que garanteix la logística de subministramentd'aquests projectes.

El calat de 16 metres de fondària fa la resta, ja que permet l'atracada de vaixellsespecials preparats per a transportar grans càrregues, impossibles de traslladaramb vaixells de càrrega conteneritzada.
Les grues multipropòsit amb capacitat de càrrega màxima de fins a 35 tones,permet dur a terme operatives de desenvolupament, realització i càrrega d'aqueststipus d'estructures durant quasi tot l'any, fent que Tarragona i en aquest cas concretel nostre port, sigui una localització perfecta per aquests projectes.
La confluència d’aquests factors a Tarragona i l’aposta del port per aquest tipus decàrrega ha fet que s’incrementi el volum de projectes, amb més de 30 operatives l'any de càrregues de grans dimensions i volumetria.