El Port Tarragona s'uneix al sector privat per optimitzar el transport d'agroalimentaris

L'operadora ferroviària Go Transport invertirà 35 milions d'euros en l'adquisició de noves locomotores elèctriques

27 de juny de 2025 a les 18:25h

Port Tarragona atreu inversions del sector privat per a optimitzar i descarbonizar el transport d'agroalimentaris a granel. Grup Jorge, Go Transport i l'Autoritat Portuària de Tarragona (APT) sumen esforços per a promoure el ferrocarril com el mitjà de transport més eficient en les operatives de cereals i altres productes agroalimentaris a granel. Aquest projecte inclou la concessió a Aralogic, empresa de Grup Jorge, d'una nau en el Moll d’Aragó del port tarragoní on ja s'estan duent a terme operatives de càrrega de ferrocarril optimitzades.

Així mateix, l'operadora ferroviària Go Transport inverteix 35 milions d'euros en l'adquisició de noves locomotores elèctriques que permetran incrementar l'eficiència de les operatives de càrrega i transport de cereals un 16%. Aquest divendres, 27 de juny, totes dues empreses i la APT han presentat el projecte, en un acte que ha comptat amb la participació del conseller d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat de Catalunya, Òscar Ordeig, i el director general de Transports del Govern d'Aragó, David Sánchez.

Aquest projecte conjunt entre Grup Jorge, Go Transport i Port Tarragona incrementarà les operatives de transport de cereals en ferrocarril amb una doble finalitat. D'una banda, es busca optimitzar al màxim els processos de càrrega i usar combois que permetin més capacitat, aconseguint una major eficiència en cada servei. Per l'altre, hi ha una clara vocació d'avançar en la descarbonització de la logística del sector del cereal gràcies a la substitució progressiva del camió pel tren, aconseguint un transport amb baix impacte ambiental.

Així doncs, l'objectiu és transportar 306.000 tones de cereal a l'any des de les instal·lacions de Aralogic en Port Tarragona fins a les estacions Zuera i Sariñena (Aragó). Això suposarà l'enviament de 350 trens, que permetran la supressió de 12.000 trajectes en camió per carretera i, la qual cosa suposarà una reducció de 6.000 tones de CO2 derivades del transport.

Sobre l'autor
C CIUTAT
Redacció
Veure biografia
El més llegit