Dissabte, 19 d'abril de 2025
És notícia

El Port de Tarragona posa el focus en la qualitat de l’aire amb l’aplicació NasApp

Avatar photo
Els episodis de mala olor a les instal·lacions portuàries es reduiran considerablement

El Port de Tarragona ha dut a terme una reunió a la seva seu institucional amb responsables de medi ambient de diferents empreses de la comunitat portuària per donar a conèixer els mesuraments, seguiment i anàlisi que es fa des de l’Autoritat Portuària de Tarragona de la qualitat de l’aire. La trobada també ha servit per a presentar el projecte NasApp a les empreses que conformen la comunitat portuària de Tarragona i d’aquesta manera es puguin sumar al projecte.

Cristina Miret, cap de divisió de Medi Ambient, ha estat l’encarregada d’obrir la trobada realitzada a la sala Josefina Castellví de la seu institucional del Port de Tarragona on ha explicat als responsables de medi ambient de diferents empreses de la comunitat portuària les tasques que s’estan duent a terme per a l’anàlisi de la qualitat de l’aire a la infraestructura portuària.

Seguidament, ha estat el torn d’Isabel de Lucas, CEO de l’empresa, l’encarregada d’explicar el funcionament de l’aplicació als assistents. Es tracta d’un pas important per fomentar la col·laboració entre les diferents empreses del Port i avançar cap a una gestió més sostenible de les activitats portuàries.

NasApp és una eina innovadora que permet detectar i monitorar les olors al voltant del Port, facilitant així la identificació de fonts potencials de contaminació olfactiva. Amb aquesta aplicació, les empreses podran contribuir de manera activa a la millora de la qualitat de l’aire, informant en temps real sobre les incidències detectades i possibilitant una resposta ràpida i eficient per mitigar els impactes ambientals.

El projecte ha estat subvencionat per “Ports 4.0“, un fons que impulsa la innovació en el sector logístic i portuari. Gràcies a aquest suport, el Port de Tarragona s’ha convertit en el primer port estatal a implementar un sistema de comunicació continuada amb la ciutadania en matèria de qualitat de l’aire.

La comunitat portuària al costat de la sostenibilitat

La participació de la comunitat portuària en aquesta iniciativa és essencial per garantir-ne l’èxit. Amb la implicació de les empreses del sector, es busca optimitzar l’operativa i la gestió diària per tal de reduir els episodis de mala olor i millorar la qualitat de l’aire a la zona.

El Port de Tarragona, en col·laboració amb el projecte NasApp, ha adoptat aquesta
innovadora tecnologia per millorar la gestió ambiental de les seves instal·lacions. Durant l’últim any, gràcies a NasApp, s’han recollit dades valuoses que han permès prevenir i mitigar possibles episodis de males olors, millorant així la qualitat de l’aire a la zona i contribuint a un medi ambient més saludable.

La col·laboració amb el Centre Tecnològic de Catalunya, EURECAT, ha permès transformar les percepcions subjectives dels ciutadans en dades objectives i verificades científicament.

Aquestes dades, actualitzades en temps real, estan accessibles per a tothom a través de dispositius mòbils i ordinadors, oferint així una eina poderosa per a la gestió ambiental en el sector portuari.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Oskar Frank s’adjudica el Catalunya Pro Tour

Notícia següent

Un adolescent convers al gihadisme es preparava a Sitges per atemptar

Notícies relacionades