Dijous, 24 d'abril de 2025
És notícia

Port Tarragona es posiciona a Egipte com a port de referència a la Mediterrània per a la importació d’hidrogen a Europa

Avatar photo
En la trobada H2Med 2025, s’han exposat els punts forts que fan de Tarragona l’opció més idònia per a l’entrada d’hidrogen cap als mercats ibèric i europeu

Port Tarragona s’ha posicionat com a port de referència a la Mediterrània en matèria de  transició energètica i ha donat a conèixer el seu potencial com a porta d’entrada d’hidrogen en el marc de l’H2Med 2025 – Hydrogen & Ammonia  Mediterranean Summit, celebrat al Caire (Egipte). Aquesta trobada ha permès conèixer de  manera directa el potencial d’Egipte i, en general, del nord d’Àfrica en la producció d’hidrogen  i els seus derivats. Les jornades han permès fer accions de networking amb actors rellevants  del sector de l’hidrogen del país i s’han establert una quinzena de contactes. 

L’H2Med Summit 2025 ha explorat les demandes d’hidrogen que tindrà la regió mediterrània  i com aquestes es podran cobrir tant pel que fa a la seva producció dins de l’àrea com pel  que fa al subministrament. El responsable comercial de liquid bulk de Port Tarragona, Jordi  Anglès, ha participat com a moderador en la taula rodona ‘La Mediterrània com a via cap a  Europa per a l’hidrogen i l’amoníac’, que ha analitzat l’estat actual dels ports mediterranis per  acollir aquesta mena d’operatives i la regulació vigent. També ha estat ponent en la taula rodona ‘Demanda i subministrament d’hidrogen i ports a la Mediterrània’, on ha exposat la  rellevància del tràfic de líquids al port i ha presentat l’estratègia sobre hidrogen i derivats que  busca captar un tràfic clau per a la competitivitat futura, no només del port sinó de tot el clúster químic de Tarragona. 

El bon posicionament geogràfic és un dels grans atractius que ofereix Port Tarragona, ha  defensat Jordi Anglès a la trobada al Caire. “La nostra ubicació ens proporciona una  oportunitat única per captar fluxos d’hidrogen provinents del nord i oest d’Àfrica i del Pròxim  Orient, destinats a cobrir part de la demanda d’hidrogen europea”, ha assegurat. Aquest  posicionament es veu reforçat gràcies al fet que Tarragona serà un dels nodes principals de  l’H2Med, la coneguda com a autopista de l’hidrogen, que connectarà Portugal, Espanya,  França i Alemanya. Actualment, l’Autoritat Portuària de Tarragona està treballant perquè el  port estigui connectat a aquest corredor, cosa que permetrà importar i exportar hidrogen mitjançant aquesta canonada. 

Sinergies amb el sector químic 

Aquests, però, no són els únics avantatges que presenta Port Tarragona com a futur hub d’hidrogen. El fet de ser el principal soci logístic del pol químic de Tarragona, el més gran de tota la Mediterrània, ja assegura una important demanda local, cosa que fa necessari que el port tarragoní sigui un dels principals punts d’importació i exportació d’hidrogen i els seus  derivats. De fet, segons dades de H2ValleyCAT, la demanda d’hidrogen al pol químic, un cop  estigui descarbonitzat, serà de 400.000 tones a l’any. Justament per això, Port Tarragona  manté una estreta relació amb el sector mitjançant ChemMed, el clúster que uneix les  empreses del sector petroquímic i el port, o amb l’H2ValleyCAT – Vall de l’Hidrogen de  Catalunya, que té la seva seu a Port Tarragona.  

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

El cos trobat a la platja a Barcelona és el d’un home del qual s’havia denunciat la desaparició

Notícia següent

Valls obre el termini per sol·licitar parades a la via pública per Sant Jordi

Notícies relacionades