Dissabte, 7 de desembre de 2024
És notícia

Port de Tarragona i Diputació de Lleida aposten per desdoblar una línia fèrria

Avatar photo
Consideren prioritària la creació d’una estació intermodal al Polígon de Torreblanca

El president del Port de Tarragona, Saül Garreta, i el president de la Diputació de  Lleida, Joan Talarn, s’han reunit avui per alinear els interessos del port i els de la  demarcació de Lleida en l’àmbit de la logística. Els dos presidents, acompanyats dels  seus col·laboradors, han tractat temes relacionats amb les infraestructures que Lleida  necessita per millorar la seva competitivitat i eficiència en l’àmbit del transport  ferroviari, especialment en el sector agroalimentari, i reclamar un compromís a les  administracions competents perquè es facin les inversions que necessita l’economia  de Lleida. 

La reunió que s’ha celebrat a la seu de la Diputació de Lleida ha comptat amb la  participació de tècnics de les dues institucions per establir sinergies per a una millor i  més ràpida comunicació entre les empreses agroalimentàries de les comarques de  Lleida i el Port de Tarragona i per parlar de les inversions que la demarcació de Lleida  necessita per reforçar el seu rol dins de la cadena logística entre la península i la resta  d’Europa. Algunes de les infraestructures del futur que s’han abordat han estat les  futures autopistes ferroviàries i el desenvolupament del polígon de Torreblanca. 

El president del Port de Tarragona ha explicat que “les empreses cerealístiques de  Lleida i de l’Aragó estan molt interessades en que millori la logística en termes  d’eficiència, no només en ferrocarril, sinó que també parlem de camions,  d’intermodalitat i autopistes ferroviàries”. 

Garreta ha explicat que “ja s’han creat grups de treball amb empreses del món  cerealístic, en el que s’afegirà la Diputació de Lleida, per tal de millorar la cadena  logística del sector agroalimentari, però no només aquest, sinó el del sector logístic,  en general, i de tots els projectes vinculats a la descarbonització”.

I ha afegit que “millorar tota aquesta exportació cap a Europa passa per millorar la  capacitat de la línia de Tarragona fins a Saragossa, passant per Lleida, que també  forma part del Corredor ferroviari del Mediterrani, per poder assolir els objectius  marcats per la UE que marquen un 30% de mercaderies per ferrocarril per al 2030”. I  en aquest sentit, ha afirmat també que “per aquesta raó hem de fer aquestes reclamacions des del territori perquè estan totalment alineades amb aquest objectius  de descarbonització i eficiència”. 

El president de la Diputació de Lleida ha recordat que “ADIF treballa en la creació  d’una autopista fèrria per a mercaderies entre Saragossa i Tarragona, però que  aquesta opció serà insuficient si no es desdobla totalment en un segon tram de vies  fèrries”. Per a Talarn, aquest desdoblament se li suma “l’oportunitat de transformació  econòmica que se’ns obre amb el projecte del polígon de Torreblanca-Quatre Pilans  com a important hub logístic del sud d’Europa”, així com “la creació d’una estació fèrria  intermodal, que hauria de connectar la ciutat de Lleida amb el Port de Tarragona,  donada l’alta capacitat logística de Lleida, que connectaria l’Eix Mediterrani amb  l’interior, a través de Saragossa, aprofitant la nostra privilegiada ubicació geogràfica”. 

Torreblanca 

La reunió també ha abordat el futur polígon logístic a Torreblanca. Garreta ha explicat  que “Torreblanca necessita una terminal ferroviària operada per empreses  professionals del sector logístic amb eficiència, i amb seguretat i fiabilitat horària, i per  això hem constituït un grup de treball amb el departament de Territori, CIMALSA i amb  el Port de Barcelona per estudiar la viabilitat de diferents terminals ferroviàries a  Lleida, i també a l’Ebre i al Penedès”. 

Per al president de l’Autoritat Portuària de Tarragona, “el Port de Tarragona, on pot  aportar més, és en el disseny de les terminals ferroviàries en funció dels tràfics  marítims que generi la demanda importadora o exportadora del territori perquè  polígons com Torreblanca donin servei a les empreses del territori, especialment les  que mouen milions de tones de cereals des del Port de Tarragona”. 

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

L’Ajuntament de Terrassa preocupats l’abocament incívic dels veïns

Notícia següent

Santa Margarida i els Monjos aprova subvencions per valor de 35.000 €

Notícies relacionades