default
El Port de Tarragona ha acabat les bres del vial perimetral de la Zona d’Activitats logístiques. Les obres que ara finalitzen consisteixen en l’execució del vial interior que connecta la ZAL amb les diferents carreteres i punts de connexió amb la xarxa general de carreteres del territori.
Compta amb 1.300 metres de carretera, quatre carrils, dos per sentit, amb dues rotondes intermèdies. La Zona d’Activitats Logístiques del Port de Tarragona és un espai d’1 milió de m² i de 250.000 m² de sostre disponible per acollir inversions empresarials d’alt valor afegit.
En aquests moments, s’estan realitzant els treballs finals de les obres del vial perimetra i s’està a l’espera dels tràmits administratius per recepcionar-les. Es tracta del primer dels tres projectes d’accessos que connectaran la ZAL a les carreteres de l’entorn. Aquesta intervenció es va iniciar el 25 d’octubre de 2021 per un import de 3.337.868,96 € (sense IVA) i han tingut una durada de 15 mesos.
Rere la finalització de la construcció del vial de la ZAL segueixen ara tres obres més i en marxa actualment.
La nova rotonda se situarà en l’encreuament entre la C-31B, la TV-3146 i el nou accés a la ZAL, facilitant d’aquesta manera l’entrada de tota mena de vehicles, especialment camions, cap a les empreses logístiques que en un futur s’implantaran en la zona.
L’actuació en aquest encreuament de carreteres connectarà amb el vial perimetral de la ZAL. La Generalitat de Catalunya serà l’encarregada de licitar, adjudicar i executar les obres, que està previst que sigui durant l’últim quadrimestre de l’any amb una inversió prevista de 3,4 milions d’euros que finançarà íntegrament el Port de Tarragona.
Aquest pas inferior sota la C-31b, la carretera que uneix Tarragona i Salou, és el projecte d’accessos que té per finalitat continuar el vial que ara s’ha donat per finalitzat i que permetrà connectar la ZAL amb el vial de vehicles pesants que dona accés a l’A-7 (vial dels Prats).
L’obra ha estat adjudicada a les empreses Lantania, S.A.U i Roma Infraestructures i Serveis, S.A.U per un import de 5.258.338 euros (abans d’impostos) i es començaran els primers treballs el pròxim mes, la durada dels quals s’allargaran uns 12 mesos.
El Port Tarragona també es troba treballant en el desviament del canal de drenatge de les aigües pluvials de Vila-seca i de les carreteres A-7, C-31b i TV-3146 situat en l’espai portuari destinat a acollir la Zona d’Activitat Logístiques (ZAL).
El projecte té un termini d’execució de 8 mesos que s’espera donar per finalitzat abans de l’estiu i un pressupost de més d’1,2 milions d’euros. Actualment, aquest canal transcorre pel mig dels terrenys que es rehabilitaran mitjançant el projecte de restauració i ordenació dels Prats d’Albinyana, integrats dins de la Xarxa Natura 2000, per la qual cosa s’ha de desviar per evitar que passi pel mig d’aquesta zona natural.
Durant el procés de construcció d’aquest vial s’han mogut un total de 18.500 m³ de terres i s’hi ha col·locat 30.000 m³ de terraplè per guanyar cota. Per estalviar costos i donar més fermesa al vial per on circularan majoritàriament vehicles de gran tonatge, la part superficial de la base s’hi ha realitzat una barreja del terraplè amb ciment d’un gruix de 30 cm i 9.000 m³. Addicionalment, s’hi ha afegit una capa de 30 cm més de ciment i un total de 9.500 m³ per donar-li un punt més de fermesa.
En total s’hi ha col·locat 3 capes d’asfalt que sumen 12.000 tones alhora que s’hi ha instal·lat 3 km de biondes.
Pel que fa a mesures mediambientals, l’Autoritat Portuària de Tarragona ha instal·lat més de 60 fanals amb tecnologia led que ajudaran a l’estalvi energètic. També ha sembrat 5.500 m² d’hidrosembra als talussos mentre que en les dues rotondes s’ha utilitzat ceràmica reciclada i jardineria adaptada amb baixes necessites hídriques.
La construcció ha tingut en compte la futura urbanització de la ZAL i ja compta amb la preinstal·lació de serveis com el de la xarxa de telecomunicacions o les canonades d’aigües fluvials alhora que ha comptat en tot moment amb supervisió arqueològica.
El desenvolupament de la Zona d’Activitats Logístiques (ZAL) del Port de Tarragona preveu la urbanització d’aproximadament 915.000 m². La ZAL suposarà la creació de més de 4.200 llocs de treball directes i indirectes i implicarà un increment del 20% de l’espai portuari per a les activitats logístiques al Port de Tarragona. S’espera un impacte positiu en el tràfic marítim xifrat en un increment d’entre 2,7 i 4,6 milions de tones més a l’any.
El desenvolupament de l’espai ZAL segueix els estàndards actuals de sostenibilitat. Preveu incloure tecnologies per augmentar l’eficiència energètica, per reutilització de l’aigua d’ús industrial, etc. I segueix un disseny urbanístic sostenible amb elements per a la mitigació del canvi climàtic, com per exemple, zones verdes, arbrat i recuperació de l’aigua de pluja.
L’Hospitalet ha fet cent anys com a ciutat i, com no podia ser d’una altra manera, les Festes de Primavera…
L'alcalde de Tarragona, Rubén Viñuales, ha presidit aquest vespre la presentació de la 30a Fira del Vi de Falset al…
El Consell d'Administració de l'Empresa Municipal de Transports de Tarragona ha aprovat avui, 24 d'abril, les noves tarifes per a…
El món de les xarxes socials torna a plorar la mort d’una de les seves protagonistes. Vanessa Konopka, alemanya de 28…
El Port de Segur de Calafell acollirà aquest proper cap de setmana dues activitats de les més importants de l’any…
Nova campanya per promocionar les activitats de dinamització del Mercat del Carrilet que s'estrena coincidint amb el cicle de primavera.…
Esta web utiliza cookies.