La Ciutat de Tarragona

Port Tarragona envia un Project Cargo de 260 tones

L’operativa es va realitzar en menys de 4 hores en el moll de Castella

El moll de Castella del Port de Tarragona va ser ahir dijous l’escenari de la càrrega de dos  mòduls de 125 i 135 tones cadascun. Es tractava d’un càrrega de Project Cargo amb un  condensador construït al polígon Francolí que va ser estibada per Euroports amb la  col·laboració de DSV amb destinació Bèlgica.

En una delicada i precisa operativa que va durar menys de 4 hores, l’empresa Euroports en  col·laboració de DSV va carregar la delicada càrrega al vaixell. En total es van col·locar dins de l’embarcació 6 elements que sumaven un total de 270.100 kg amb un volum de 803  m3

El vaixell encarregat de dur aquesta complexa càrrega fins al seu destí final, el port d’Anvers  a Bèlgica, era el Treville. Es tracta d’una embarcació construïda l’any 2018 i que navega  sota bandera neerlandesa. Compta amb una eslora de 90 metres, una mànega de 15 i un  arqueig brut de 3.415 GT. 

Aquesta càrrega posa en valor el Port de Tarragona com a porta de sortida de mercaderies  d’alt valor afegit construïdes al territori. El Port de Tarragona compta amb una gran capacitat  per gestionar una àmplia gamma de càrregues, des de productes manufacturats fins a  productes agroalimentaris, sent peça clau en el paisatge logístic i industrial del territori. 

Unes instal·lacions idònies  

El Port de Tarragona compta amb unes condicions idònies per aquest tipus de tràfics, amb  grans esplanades a l’aire lliure que faciliten l’embarcament directe des del moll, així com  àmplies àrees operacionals i mà d’obra especialitzada.  

A més amés, el Camp de Tarragona compta amb unes condicions meteorològiques que  permeten el treball en exteriors durant tot l’any i una important indústria auxiliar de  Tarragona juntament amb el potent clúster petroquímic de la zona i de referència per al sud  d’Europa.  

El Port Tarragona té àrees operacionals amb una disponibilitat de 280.000 m2, rampes RO RO i una excel·lent accessibilitat terrestre i ferroviària, que garanteix la logística de  subministrament d’aquests tipus projectes. 

El calat de 16 metres de fondària fa la resta, ja que permet l’atracada de vaixells especials  preparats per a transportar grans càrregues, impossibles de traslladar amb vaixells de  càrrega conteneritzada.  

Tags: Tarragona
Adrià Torres Redacció

Missatges recents

Un desnonament al centre de Barcelona destapa una plantació de marihuana amb prop de 3.000 plantes

El desnonament d'un local al districte de l'Eixample de Barcelona va acabar destapant una plantació de marihuana amb 2.818 plantes…

6 minuts fa

Omar Montes aplega més de 40.000 persones a les Festes de Maig de Badalona

Unes 43.000 persones van vibrar ahir a la nit en el concert d’Omar Montes al passeig Marítim de Badalona, just…

16 minuts fa

Nou apunyalament a Catalunya a plena llum del dia i al mig del carrer

Ahir al migdia, un home va ferir un altre conegut amb una arma blanca per una baralla dins d'un bar.…

27 minuts fa

L’últim teatre de barraca es prepara per tornar a obrir portes

L’Ajuntament de Barcelona dona el tret de sortida a la rehabilitació del Teatre Arnau, un espai que connecta el patrimoni…

51 minuts fa

Els Bombers fan una primera previsió de quan podran donar per ‘extingit’ l’incendi de Vilanova

La matinada del divendres al dissabte, un incendi dins d'una nau industrial de Vilanova i la Geltrú va obligar a…

1 hora fa

Travis Scott escalfa el ‘Clàssic’ amb una actuació sorpresa a Sant Adrià del Besòs

El raper nord-americà Travis Scott s'ha estrenat aquest dissabte al vespre a Barcelona en la que ha estat la primera…

1 hora fa

Esta web utiliza cookies.