Dilluns, 13 de maig de 2024
És notícia

Port Tarragona enregistra xifres molt positives en el 2023: 64 MEUR d’Ingressos i 33 Mt mogudes

Avatar photo
Un any marcat per rècords d’ingressos, polítiques sostenibles cap a la descarbonització, un creixent volum de transport de mercaderies, a més del camí a un port de zero emissions

El Port de Tarragona ha presentat el balanç de 2023 sota la mirada de posar rumb cap a la transició energètica i la descarbonització i aconseguir ser un port de zero emissions. L’exercici del 2023 ha estat un any per emmarcar amb un balanç positiu pel Port de Tarragona, assolint números dels anys prepandèmia inclús superant-los i convertint-se en el port que més creix en el sistema portuari estatal que l’ha permès la disminució de tràfics de carbó i la càrrega general contenitzable.

Assolint uns ingressos de 64 MEUR, el Port es consolida com l’any passat, un 20% d’increment respecte a l’exercici de l’any 2021, fet que aquest creixement sostingut ha permès millorar significativament la situació financera, facilitant l’autofinançament de grans projectes d’inversió, tant per al port com per al territori.

Tanmateix, el Port és un gran importador de fruites tropicals amb un 20% més respecta l’any passat i que en aquest aspecte anirà a l’alça. A més és el primer port de cereals de la Mediterrània Aquest s’ha convertit en el tràfic més destacat amb un creixement del 52,7%, sent el blat la mercaderia més significativa que representava el 49% de les tones manipulades.

La sequera dels últims dos anys ha obligat a importar grans quantitats de cereals per compensar la manca de producció nacional. Ucraïna ha estat el principal proveïdor, amb el 42%, seguit de prop pel Brasil i Romania, amb el 15% cadascun.

Tot i que la càrrega general ha experimentat una reducció en la seva activitat, aquesta disminució ha estat compensada per l’increment en els altres dos grups de trànsit, líquids a doll i sòlids a lloure. Els líquids representen el 63%, els sòlids el 31% i la càrrega general el 6%. Per altra banda, tant els creuers com el ferrocarril estan en un moment en nombres positius, del qual s’està veient incrementat i continuarà així en els pròxims exercicis dels anys pròxims.

Un altre apartat és la indústria química que des que es va a la ciutat, ha generat molta riquesa i el Port de Tarragona també s’ha enriquit al respecte. El president del Port de Tarragona. Saül Garreta Puig ha remarcat que “som un dels territoris que té PIB amb una renda per capita més alta i això és gràcies a ser un territori amb un nivell d’industrialització més elevat que altres”. 

El port ajuda a les indústries perquè tinguin el focus d’una transició energètica i els hi fan aquest acompanyament en tots els àmbits que puguin, “aquesta transició energètica o ens la fem o ens la faran” ha apuntat Garreta.

Tanmateix, El president de l’Autoritat Portuària de Tarragona, Saül Garreta Puig ha recalcat que “busquem aquesta visió de conjunt de la nostra àrea Metropolitana, de Catalunya, d’Europa i també del món”. El Port treballa per aconseguir tenint aquests barems positius com enguany i es tracta d’un treball conjunt per aconseguir el repte de liderar una àrea metropolitana cap al camí de la desurbanització fer front al canvi climàtic.  

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

El desdoblament de l’R3 a Parets provoca canvis en el trànsit de vianants i bicicletes

Notícia següent

L’Hospitalet instal·la 22 sensors ambientals arreu de la ciutat

Notícies relacionades