La Pobla es prepara per al dia més esperat de l'estiu: arriba la 33a edició de la Paella Popular

El municipi celebra el tradicional esdeveniment amb 62 colles, activitats familiars i presència d’autoritats locals i comarcals

31 d'agost de 2026 a les 21:21h

Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara

Amb l'inici del mes de setembre, la Pobla es prepara per acollir la seva cita anual més destacada: la Paella Popular, que aquest any arriba a la seva 33a edició. Organitzada per l'Ajuntament, aquesta trobada reunirà dissabte vinent un total de més de 1.500 persones, repartides entre les 62 colles inscrites, que compartiran espai i àpat amb diverses autoritats polítiques, econòmiques i socials del territori.

L’organització i desenvolupament de l’esdeveniment

Els participants recolliran els ingredients i paelles a l’edifici de la Cooperativa Agrícola de Sant Isidre entre les 8.30 h i les 9.30 h. Posteriorment, s’instal·laran a la zona habilitada a l’avinguda Mina de Madró, prop de l’espai conegut com les Moreres, on cuinaran individualment cada grup la seva paella utilitzant els materials facilitats per l’Ajuntament.

L’organització proveirà cada colla dels elements indispensables per a l’elaboració del plat: arròs, gambes, galeres, crancs, cloïsses, sèpia, pollastre i costelles. A més, rebran els estris necessaris perquè un cop finalitzada la celebració puguin retornar les paelles netes. També s’inclouen postres i cava especial propi d’aquesta festa popular.

Cadascun dels grups podrà complementar els ingredients proporcionats amb aportacions pròpies per personalitzar el sabor dels seus plats.

Més enllà del menjar: activitats complementàries

Aquesta jornada gastronòmica compta amb una programació d’activitats pensades per a tots els públics. Entre elles destaca un photocall amb elements gegants, inflables i pintura facial destinada als infants. L’ambient festiu es reforçarà amb actuacions musicals en directe com la Bandarra Street Orquestra i animació itinerant protagonitzada per personatges infantils.

A més a més, hi haurà una mini discoteca infantil, sessions de karaoke familiar i una sessió nocturna dirigida pels DJ locals que s’allargarà fins entrada la matinada.

Context dins les Festes d’Estiu del municipi

La Paella Popular forma part del programa estival organitzat pel consistori que ofereix opcions lúdiques durant tot el mes. La festa precedeix altres activitats previstes al setembre com ara:

  • 10 de setembre: Cantada tradicional d’havaneres amenitzada pel grup Xató a partir de les 21.30 h, seguida d’una degustació de rom cremat als jardins del Pavelló.
  • 11 de setembre: Vermut musical amb actuació dels Fenya Rai per commemorar la Diada Nacional de Catalunya.

Aquestes propostes completen un estiu carregat d’esdeveniments culturals i esportius destacats com el concert amb Maldita Nerea i DJ Leo Garriga o el torneig Pobletans League.

Sobre l'autor
Diseño sin título (1)
Laura Castaño Martín
Veure biografia
El més llegit