El Pessebre dels Estels de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant estrena horari matinal i tornarà a transformar la Masia de Castelló

L’esdeveniment arriba a la 28a edició amb prop de 40 escenes, entrades limitades i un concurs fotogràfic amb premi d’hotel

03 de desembre de 2025 a les 11:33h

Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara

El Pessebre dels Estels de la Masia de Castelló torna aquest Nadal amb la seva 28a edició, convertint de nou l’antic nucli de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant en un escenari ple d’història i tradició. Prop de quaranta escenes recrearan passatges bíblics i oficis antics com els de forner, fuster, barber, matalasser o bugaderia, tal com es practicaven als pobles de muntanya d’altres temps.

L’activitat se celebrarà els dies 6, 7, 13 i 14 de desembre. La gran novetat d’enguany és el passi matinal del dissabte dia 13, de 10 a 13 h, amb visites cada mitja hora. Els dies 6, 7 i 14 es mantenen els horaris de tarda, de 16.30 a 19 h.

El president de l’Associació Masia de Castelló, Santi Nomen, destaca que aquesta nova franja “vol adaptar el pessebre a les necessitats de tothom, especialment de la gent gran o de qui té sensibilitat a la foscor, facilitant una experiència més còmoda”.

Les entrades ja són disponibles al web de l’entitat amb un preu de 15 € (general) i 10 € per als infants de 4 a 9 anys. L’accés és gratuït per als menors de 4 anys. Com ja és habitual, s’ha establert un límit de 1.500 visitants per dia per preservar la qualitat de la visita i evitar aglomeracions. “Volem que cadascú pugui gaudir del pessebre amb calma, observant els detalls i connectant amb l’ambient únic del poble”, afirma Nomen.

La Regidoria de Turisme ha convocat també la 9a edició del concurs fotogràfic a Instagram, que premia la millor imatge del pessebre i del seu entorn. El guardó consisteix en una nit d’hotel per a dues persones a La Figuerola Hotel & Restaurant, incloent-hi sopar, esmorzar bufet i accés a les piscines interior i exterior. Les bases es poden consultar als webs municipals.

Organitzat per l’Associació Masia de Castelló, i amb el suport de l’Ajuntament de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant i d’ANAV, el Pessebre dels Estels és ja una cita imprescindible del Nadal al territori. Amb gairebé tres dècades de trajectòria, és un dels pessebres vivents més emblemàtics de Catalunya, i cada any atrau milers de visitants que contribueixen a preservar el patrimoni i l’esperit comunitari de Castelló.

Sobre l'autor
Ismael Lobo
Ismael Lobo García
Veure biografia
El més llegit