Una de les companyies de patinets de Tarragona desplegarà pels carrers de la ciutat un últim model de patinets amb una bateria intercanviable 100% reciclable.
També permetrà regular la velocitat, tindrà intermitents i un sistema d’identificació del document d’identitat en el moment de crear el perfil d’usuari a la nostra aplicació.
A més, el mateix patinet s’aturarà en detectar que s’està circulant per un carrer de vianants, així com en zones que queden fora dels límits establerts per l’Ajuntament.
L’expansió d’aquest nou model és una adaptació als nous requeriments que l’Ajuntament de Tarragona demana per oferir una ciutat més segura i compromesa amb el medi ambient. Els patinets que han usat els ciutadans de Tarragona durant el darrer any, seran reubicats a altres ciutats on opera la companyia.
Nou reglament a la ciutat
Ja és efectiu el canvi en la modificació de l’Ordenança General de Convivència i Ús dels Espais Públics de Tarragona. Aquesta modificació inclou diferents aspectes com l’obligatorietat del casc, així com la regulació de la distància de seguretat i la prohibició de circular amb patinet per les zones de vianants.
El conseller de Mobilitat i Territori, Xavier Puig, ha destacat que “es tracta d’una normativa pionera, que té com a objectiu protegir l’usuari i busca intensificar el missatge que si portes casc has d’anar per la calçada i no per la vorera”. Puig també ha explicat que amb aquest nou reglament es volen evitar les conductes incíviques: “L’usuari de patinets serà més conscient que ha d’assumir un codi normatiu”.
La modificació inclou noves infraccions greus com no utilitzar el casc homologat quan es condueix un patinet elèctric, circular amb bicicleta o VMP per una vorera o àrea de vianants, així com lleus com circular amb monopatins i patins els majors de 12 anys, o superar els 4k/h els usuaris de monopatins, patins o similars.
A més, també algunes infraccions passen de lleus a greus, com circular amb bicicleta o VMP amb auriculars o telefonia mòbil, així com circular amb bicicleta o VMP a la nit o amb visibilitat reduïda sense enllumenat davanter i posterior o causar danys al patrimoni urbà i mobiliari mentre es condueix una bicicleta o un patinet elèctric. També passa a greu no respectar la prioritat de les bicicletes o VMP en carrils bici a la calçada