Els Pallaresos reviuran el 1915 amb Gaudí i Jujol en una festa modernista amb més de 100 actes

Les Jornades Modernistes se celebraran del 6 al 8 de novembre amb 200 recreadors, mercats, tallers, teatre, visites guiades i un gran mural de Carles Arola

02 de novembre de 2026 a les 16:03h
Jornades Modernistes Els Pallaresos l'any 2025 | FOTO: Francesc Sech
Jornades Modernistes Els Pallaresos l'any 2025 | FOTO: Francesc Sech

Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara

L’encontre d’Antoni Gaudí i Josep Maria Jujol, la celebració de més de cent actes i l’organització de manifestacions contra la Guerra al Marroc protagonitzaran algunes de les activitats més destacades amb què esclatarà la Gran Festa Modernista de les VI Jornades Modernistes Els Pallaresos 1900, que tindran lloc aquest cap de setmana, dies 6, 7 i 8 de novembre.

Una gran festa, ambientada en aquesta ocasió en l’any 1915, on el poble dels Pallaresos recrearà una fictícia visita de l’arquitecte Antoni Gaudí. Una visita concertada pel seu col·laborador més directe, l’arquitecte Josep Maria Jujol, autor de les reformes de la Casa Bofarull i la Casa Andreu, entre altres actuacions que va fer al poble. Un acte principal dins de l’any commemoratiu del centenari de la mort de Gaudí.

Més de 100 actes repartits al llarg del cap de setmana que compartiran escena amb els mercats: d’oficis, modernista, d’entitats i d’antiquaris, conjuntament amb més de 15 tallers didàctics que faran les delícies dels visitants. Tot amanit a la vegada amb més de 200 recreadors que es passejaran pel casc antic del poble i amb un gran nombre de tavernes i restaurants on poder gaudir d’un àpat agradable i amb bona companyia.

Com a novetat d’enguany es podrà contemplar un gran mural modernista del pintor Carles Arola, que ocupa més de 130 m² dedicats a la relació entre Jujol i Gaudí i on queden plasmats els personatges més famosos de la història del poble.

Tanmateix, una passejada castellera a l’antiga a càrrec dels Castellers del Catllar, unes manifestacions populars al llarg del dia i uns industrials francesos amb ganes de vendre dutxes i banyeres per tot el poble, seran algunes de les noves aportacions d’enguany. Contribucions que complementaran les ja fetes per les Fresques del poble i les Rentadores, sempre amb ganes de criticar a tots plegats. No faltarà el repartiment del diari antic La Veu dels Pallaresos.

Jornades Modernistes Els Pallaresos l'any 2025  FOTO Francesc Sech

Tallers didàctics, visites guiades, passis de documentals, un ball modernista de Festa Major, una representació teatral o la presentació d’un llibre, són altres dels molts tastets dels què es podrà gaudir.

La Gran Festa obrirà el foc el divendres dia 6 amb el pregó, el lliurament dels IV Premis Jujol i altres activitats. Dissabte a les 10.30 h, el M. Hble. Sr. Josep Rull i Andreu, president del Parlament de Catalunya, tallarà la cinta al Centre Jujol. El primer passacarrers modernista, amb 200 persones recreades d’època, tindrà lloc a les 10.30 hores.

L’alcaldessa dels Pallaresos, Sra. Maria Grau, ha destacat que les Jornades “són un referent a Catalunya i a l’Estat, un motiu de cohesió social i una aposta per la cultura que fem des dels Pallaresos”. Al seu torn, la regidora de Turisme, Sra. María Jesús Coronado, ha subratllat que les Jornades “són possibles gràcies a l’esforç de molta gent i especialment per l’interès de la ciutadania dels Pallaresos, que se les han fet seves”.

Sobre l'autor
C CIUTAT
Redacció
Veure biografia
El més llegit