Les obres d’endegament del Barranc de Barenys van a bon ritme

Avatar photo

Pere Granados hi ha fet una visita aquest matí i ha afirmat que ‘aquesta intervenció solucionarà, definitivament, les inundacions del barri de la Salut, en benefici de les persones que hi viuen’

L’alcalde de SalouPere Granados, ha realitzat, aquest matí, una visita a les obres d’endegament del Barranc de Barenys, que estan molt avançades i es preveu que finalitzin a finals de 2024.

En aquest moment, s’executen les obres, estructurades en dos lots, que comprenen, per una banda, la canalització soterrada, que estarà enllestida durant el darrer trimestre de 2023; i, per l’altra, la canalització a cel obert.

El dia d’avui, ja s’ha finalitzat l’encreuament del ferrocarril i la zona del passeig Miramar, per tal de tornar a obrir la circulació i pas de vianants de cara a aquest proper cap de setmana, de manera que ja estarà en servei per Setmana Santa.

L’alcalde ha manifestat que “avui, estem molt contents perquè fem realitat una reivindicació històrica de Salou, en el sentit que aquesta intervenció resoldrà un dels problemes infraestructurals més importants, pel que fa al desguàs de les aigües pluvials, que ha patit el nostre municipi; i solucionarà, definitivament, les inundacions del barri de la Salut, en benefici de les persones que hi viuen”.

Ha afegit que tot i que “la solució no ha estat gens fàcil, al final, l’ACA ha fet front al seu finançament i n’ha redactat el projecte, consensuat amb els serveis tècnics municipals”, per la qual cosa “estem molt agraïts”.

Des del punt de vista urbanístic, l’alcalde ha assenyalat que davant del mar “hem aconseguit alliberar una zona gran i el barri queda molt esponjat”, de manera que “tindrem una plaça per al gaudiment de les persones, amb espais blaus i verds, i serà un indret molt sostenible”.

Per la seva banda, el director de l’Àrea de Gestió Territorial de l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA)Diego Moxó, ha recordat el compromís de la Generalitat en el projecte d’endegament del Barranc de Barenys de Salou i la redacció, direcció tècnica i encàrrec de les obres a Infraestructures.cat

També ha explicat que es tracta d’un projecte “únic”, amb un cost de més de 15MEUR, que ha comportat l’enderrocament d’habitatges; resoldre l’obstacle de la via del ferrocarril i que desemboqui al tram final d’un nucli urbà, com és el barri de la Salut; amb serveis afectats i un cabal molt important que pot conduir.

Segons Moxó, “estem complint els terminis”, i tot s’està desenvolupant satisfactòriament.

Finalment, Joan Goñalons, cap de la gerència d’Obres Hidràuliques, d’Infraestructures.cat, ha explicat que l’obra està dividida en dues parts, des d’aigües amunt del Vial de Cavet fins al ferrocarril, que és un tram a cel obert, d’un quilòmetre de longitud; i un segon tram, des del ferrocarril fins a la sortida del mar.

Les obres corresponents al lot 2 es van iniciar la passada tardor i el dia d’avui s’han executat part dels treballs de nova conducció del col·lector que ha de connectar amb l’emissari submarí existent.

Recordem que aquesta obra fou adjudicada a les empreses Lantania SAU (lot 1) i Copcisa SA (lot 2).

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

[ÚLTIMA HORA] Detenen un home per la mort violenta de la jove de Móra la Nova

Notícia següent

Postius afirma que Lleida ja aplica la nova normativa sobre ocupacions il·legals conflictives

Notícies relacionades