Constantí Ràdio (97.9 FM) posarà en marxa a partir de la setmana vinent la nova programació de la temporada 2024-2025 amb la qual l’emissora continua apostant per la seva tasca de divulgació de la informació local i comarcal i afegeix importants novetats al gruix de programació que es manté, respecte a les darreres temporades. El 2024 ha estat un any molt especial per a Constantí Ràdio, amb la celebració del seu 25è aniversari i amb tot un seguit d’activitats i iniciatives per commemorar aquesta històrica celebració.
Informació local i actualitat política municipal
En la programació de la franja matinal es manté “L’Entrevista” als principals protagonistes de l’actualitat local i comarcal, conduït per Jordi Martínez. L’aposta per la informació de proximitat es manté amb “L’Informatiu”, amb Jordi Martínez i Noelia Silvero, cada dia a les 13 hores i redifusió a les 15 h i a les 21 h, un espai íntegrament d’informació local i de territori. En el vessant informatiu es continuarà oferint “L’Infopòdcast Constantí” un pòdcast informatiu setmanal amb les notícies més destacades de la setmana, en coproducció amb La Xarxa de Comunicació Local. La informació es complementarà amb les edicions de matí, migdia i vespre de l’espai “Notícies en Xarxa” de La Xarxa.
Els espais “L’entrevista amb l’alcalde” i “Grups municipals” repassaran els temes de l’actualitat política municipal una vegada al mes. A banda, l’emissora local emetrà tots els plens municipals que celebri l’Ajuntament de Constantí, a l’espai “El Ple Municipal“, l’endemà de cada sessió plenària a les 10 h
Les novetats: Radionovel·la, nou programa nocturn i pòdcast en col·laboració
Entre les novetats d’aquesta temporada 2024-2025 destaca especialment l’estrena de la radionovel·la “I aleshores no en quedà cap?” d’Agatha Christie, que durà a terme “Les Forques Teatre“. També s’estrenarà un nou programa setmanal nocturn, “Crepuscle“, presentat i dirigit per la històrica col·laboradora de l’emissora Isabel Ribera Carné, amb entrevistes intimistes i personals a convidats de diferents àmbits.
I l’altra gran novetat de la temporada serà un pòdcast en col·laboració amb la recentment creada Associació Parkinson Tarragona. L’espai “Parlem de Parkinson“, que comptarà amb el testimoni de persones afectades pel Parkinson, mostrarà experiències personals dels convidats a través del seu dia a dia i les seves motivacions.
També s’estrenarà un nou programa mensual en col·laboració amb l’Oficina Municipal de Treball, “Activa’t Constantí“, en què els tècnics d’aquest servei municipal parlaran de les ofertes de feina, cursos formatius, i consells en matèria de suport, assessorament i orientació laboral.
Ciència, moda, cuina, literatura, agenda cultural i esports
Al llarg de tota la setmana es mantenen en la programació espais temàtics com “A ciència certa” dedicat als temes de l’actualitat del món científic, amb Ton Garreta; “Connectant amb la moda” amb la creativa i dissenyadora de moda Raquel Martí, i “El Rebost de la Paqui“, un espai de cuina on la Paqui Torres aporta tota mena de receptes i consells culinaris. A més, “L’agenda cultural” repassarà cada divendres les propostes d’oci i cultura del cap de setmana, i també es manté a la programació la tertúlia esportiva dels dilluns, on s’analitzarà tota l’actualitat esportiva del cap de setmana amb la presència de diversos col·laboradors.
Continuen programes com “Alimentació i salut“, amb consells nutricionals a càrrec de la nutricionista Stephanie Chávez, i espais ja històrics a l’emissora com la tertúlia d’actualitat “Converses de Cafè“, o “El club de 6è“, un pòdcast de contes radiofònics en què els protagonistes seran els alumnes de 6è de primària de les escoles Centcelles i Mn. Ramon Bergadà. A la franja dels divendres a la tarda arribarà “Secrets a veus“, un programa en què l’escriptora local Fernanda Muñoz ens endinsa en un món de fantasia amb pinzellades literàries i poètiques.
Visibilitat al col·lectiu LGTBIQ+ i programa per a joves i adolescents
Respecte a la temporada passada es manté a la programació “Salvatge“, un espai mensual conduït per Alejandro Fernández que vol donar visibilitat i reivindicar els drets del col·lectiu LGTBIQ+. També continua a la programació de l’emissora el programa “Què passa, què passa?“, un espai fet per adolescents i per a adolescents amb la col·laboració de l’alumnat de 2n d’ESO de l’Institut de Constantí, que parlaran de tot allò que sigui del seu interès: notícies, xarxes socials, música i un llarg etcètera.
Espais i programes musicals
La música continuarà sent un dels grans eixos de la programació, amb espais dedicats a una àmplia diversitat d’estils que van des del pop-rock amb “Rock on the road“, la música clàssica amb “Esencias musicales“, a càrrec de Luis Suárez; les novetats del house, technohouse i techno amb el programa “Rollin’Haus Sessions” presentat pels DJ’s Bassball i Alf LaFrench; la música dance des dels anys 80 fins als 2000, amb “Remember Toi” conduït per Joan Poch.; i el flamenc i fusió amb “De quin pal vas?“, dirigit i presentat per Ita Navarro.
Dins la programació musical, aquesta temporada s’incorpora a la programació “Cocodril Club” amb la història de la música pop-rock i les cançons que amb el pas del temps s’han convertit en autèntics himnes, presentat per l’històric Albert Malla. Com a novetat, els diumenges també es podrà escoltar un programa de jazz “Sitjazz“, produït per Víctor Ollé des de Ràdio Sitges.
Consells de Seguretat i Cura de la salut emocional
Pel que fa als pòdcasts, aquesta temporada es mantenen els “Consells de Seguretat” en què la Policia Local de Constantí aporta pautes i consells relacionats amb la seguretat ciutadana; i “Psicologia per a tothom“, l’espai per aprendre a tenir cura de la salut emocional, amb Inés Raigón al capdavant. També cada divendres, al “Full d’opinió“, Xavier Reinoso analitza un tema d’actualitat des d’una perspectiva molt personal.