La Entidad Estatal de Vivienda y Suelo, CASA 47, ha incorporat al seu portal una nova convocatòria de 442 habitatges de lloguer assequible repartits en sis comunitats autònomes. A Catalunya, la xifra ascendeix a 73 pisos, amb presència a Girona, Barcelona i Tarragona, on s’ubiquen 12 habitatges, a falta de confirmació oficial ubicats al carrer Lleida, a tocar de la plaça Corsini.
12 habitatges a Tarragona dins dels 73 pisos catalans
Segons la informació facilitada per CASA 47, els immobles catalans es distribueixen entre Girona (41), Barcelona (20) i Tarragona (12). En conjunt, aquesta promoció se suma als 807 habitatges ja publicats en convocatòries anteriors.
Els pisos de Catalunya tenen superfícies que van dels 36 als 166 metres quadrats, amb rendes mensuals compreses entre 350 i 1.210 euros. El portal permet consultar la fitxa individual de cada habitatge, amb fotografies, ubicació, preu mensual i la renda anual de la unitat bàsica de convivència que hi pot accedir.
Terminis d’inscripció i requisits d’accés
Els habitatges estaran disponibles a portal.casa47.es a partir d’aquest dissabte, 7 de novembre, i les sol·licituds es podran presentar fins al 26 de novembre a través del formulari en línia.
Per accedir a aquests pisos, les unitats de convivència no poden tenir un habitatge en propietat i han d’acreditar uns ingressos conjunts d’entre 2 i 7,5 vegades l’IPREM. A més, les rendes mensuals es fixen d’acord amb el topall establert per cada comunitat autònoma i no poden superar el 30% de la renda mitjana del municipi.
Contractes de fins a 75 anys
La convocatòria preveu contractes que poden arribar fins als 75 anys, amb un lloguer inicial de 14 anys i pròrrogues automàtiques de 7 anys sempre que es mantinguin les condicions exigides.
Un cop verificada la documentació i el compliment dels requisits, l’adjudicació es farà per sorteig davant de notari. A partir d’un número de sol·licitud extret a l’atzar, s’ordenaran la resta de peticions i, a cada unitat de convivència, se li assignarà el primer habitatge disponible del seu llistat. Després de la comprovació final, l’adjudicació serà provisional, els beneficiaris podran visitar el pis i, si s’hi adapten les necessitats de la unitat de convivència, es formalitzarà el contracte i es lliuraran les claus.
Una oferta que continuarà creixent
CASA 47 ha avançat que abans de final d’any s’incorporaran al portal 1.000 habitatges més. L’entitat estatal actua en tot el cicle residencial, des de la disposició i urbanització dels sòls fins a l’edificació, el lliurament de claus i la gestió dels habitatges, assumint així un paper central en el parc estatal d'habitatge assequible.
Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta
Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat
