L’empresa municipal Reus Mobilitat i Serveis ha engegat un nou pagament màxim diari multiestada a la xarxa de pàrquings municipals de la ciutat. El límit de preu s’estableix en 4,50 €, que cobreix un període complet de vint-i-quatre hores. Un cop assolit aquest import, l’usuari podrà estacionar gratuïtament en qualsevol dels altres aparcaments inclosos dins el mateix interval durant aquell dia, comptabilitzat des de la primera entrada.
Sota el lema “Aparcar i tornar a aparcar, Ara mou-te per la xarxa de pàrquings municipals i paga només el màxim diari”, és una nova mesura vinculada a la VIA P per fer Reus una ciutat més àgil l’entrada i sortida dels aparcaments, reduir els temps de pagaments i sobretot millorar la mobilitat urbana.
Amb l’objectiu d’engegar aquesta tarifa reduïda s’haurà d’instal·lar als telèfons mòbils l’aplicació de MOT:Aparcar. Un cop posada en funcionament a la pàgina principal s’indicarà l’opció: Fes via a aparcar amb VIA P Reus. Es tracta d’un nou sistema automàtic que permetrà accedir als diferents pàrquings mitjançant la lectura de la matrícula del vehicle, sense necessitat de fer cues als caixers, ja que l’import de l’estada es carregarà de manera automàtica a través de l’aplicació.
Des de la seva posada en marxa el desembre de 2021, la VIA P de Reus ja compta amb 125.000 usuaris registrats, 165.000 vehicles activats i prop de 800.000 estades realitzades als aparcaments municipals. Daniel Marcos, president de Reus Mobilitat i Serveis ha remarcat que “més del 32% dels vehicles de rotació, ja entren cada dia als aparcaments municipals utilitzant aquesta aplicació”.
Novetats en la xarxa de pàrquings municipals de la ciutat
El pàrquing la Riera es converteix en l’onzè equipament de la xarxa d’aparcaments de Reus que comptarà amb 330 noves places i que tot apunta que entrarà en vigor durant el segon semestre de l’any. Aquestes se sumen a les 4.700 places ja existents a la ciutat.
Tanmateix, entra en vigor una altra novetat sota un nou abonament de 12 h al pàrquing de la Fira Centre Comercial amb un cost mensual de 58 € per cada vehicle, 638 € anuals.