Tarragona augmenta la seva població cada any i els seus habitants recorren cada vegada més al transport públic. Per agilitzar l’entrada a la ciutat, s’ha creat l’estació de Battestini, situat a l’antic pàrquing de l’estació de busos. L’intercanviador respon a la necessitat de “dignificar” la zona de Pere Martell i descongestionar el tràfic al punt neuràlgic de la ciutat.
L’alcalde de Tarragona, Rubén Viñuales, el conseller d’Urbanisme, Nacho García, i la consellera de Mobilitat i presidenta de l’EMT, Sonia Orts, han presentat oficialment aquesta nova estació avui al migdia. La idea de la construcció d’una estació d’aquesta magnitud va sorgir fa anys, però finalment no serà fins al març quan els busos de l’EMT podran utilitzar-la.
L’Ajuntament ha cedit a Renfe la infraestructura de Battestini fins al març
Tot i que el consistori s’ha mostrat molt feliç de la creació de l’estació de Battestini, el mateix Rubén Viñuales ha assegurat que fins al març solament podrà ser usada per Renfe. Les obres al túnel de roda de Berà obliga a molts usuaris de Tarragona i els voltants a utilitzar el pla alternatiu de transport. Per això, els busos que enllacen Tarragona amb Sant Vicenç de Calders podran fer servir lliurement l’estació perquè els usuaris tinguin un espai més segur i ample.
Igualment, l’alcalde ha assegurat que Renfe no farà servir l’estació de Battestini immediatament, tot i que ja tenen l’autorització pertinent. D’aquesta forma, els usuaris de tren encara hauran d’esperar per agafar els busos del pla alternatiu de transport a aquest espai renovat.
La nova estació intercanviador de Battestini ha costat més d’1 milió d’euros
La nova estació de Battestini ha comportat una inversió d’1.044.000 euros i s’ha creat una carretera amb dos carrils per cada sentit, dues rotondes, voreres de 9 metres i s’ha creat un important espai verd per dignificar la zona de Pere Martell. Igualment, molt veïns de la zona s’han traslladat a la inauguració i han traslladat les seves problemàtiques a l’alcalde.
Gràcies a aquesta nova estació, “s’aconsegueix una mobilitat urbana més sostenible, emmarcada en la futura zona de baixes emissions”, ha afegit Rubén Viñuales. A més, ha destacat que aquesta construcció també facilitarà el “disseny de la nova xarxa de transport municipal“, que ja està en fase d’estudi per l’EMT.
![obres-estacio-battestini](https://laciutat.cat/wp-content/uploads/2024/12/obres-estacio-battestini.jpeg)
Igualment, aquesta nova estació també respon a la necessitat de la ciutat de tenir un transport públic a l’alçada. Tarragona ja compta amb més d’11 milions d’usuaris anuals d’autobús, quan abans de la pandèmia eren prop de 9 milions. Per això, l’Ajuntament ha assegurat que millorar el transport públic és una de les seves prioritats més immediates.
Rubén Viñuales: “Invertirem 11 milions d’euros per renovar i augmentar la flota d’autobusos”
El nou intercanviador de Battestini és una de les mesures del projecte de millora del transport públic de l’Ajuntament, anomenat Tarraco Sostenible. Aquest defensa la implantació d’una Zona de Baixes Emissions i també la compra d’autobusos d’última generació. Durant aquest 2024 s’han adquirit quatre busos elèctrics i sis híbrids que s’incorporaran a la flota el 2025, situant al 30% els vehicles que ja compleixen amb la normativa de les ZBE.
Tot i això, l’alcalde ha avançat que el 50% de la flota compleixi aquesta normativa el 2027. Per aconseguir-ho, s’hauran de continuar adquirint i renovant nous vehicles d’una xarxa que ja en compta amb 77 autobusos, una xifra molt per sobre d’altres ciutats de similar dimensió com Reus que en té 17.
La nova estació intercanviador de Battestini ja és una realitat al centre neuràlgic de Tarragona, però fins al març els usuaris de l’EMT no la podran fer servir. Igualment, durant els pròxims tres mesos Renfe podrà fer ús de les instal·lacions, facilitant i agilitzant els viatges dels usuaris, el que respon al principal objectiu que es tenia amb aquest nou emplaçament.