Els Mossos impedeixen als docents tallar l'A-7 a Tarragona: "som docents, no delinqüents"

Els Mossos d'Esquadra els impedeixen tallar l'A-27 i l'A-7 i acaben fent una assemblea davant el cordó

08 de setembre de 2026 a les 11:45h
Actualitzat: 08 de setembre de 2026 a les 11:46h

Uns 500 docents s’han manifestat aquest dimarts a Tarragona coincidint amb el primer dia del curs escolar, en el marc de la jornada de vaga convocada pels sindicats educatius. La mobilització ha començat a primera hora del matí al polígon Francolí, des d’on els participants han iniciat una marxa amb l’objectiu de reivindicar millores en el sistema educatiu.

Cap a les 7.30 hores, una setantena de professors han intentat accedir a l’A-27 per tallar la via, però la presència policial els ha fet desistir. Davant la impossibilitat de tallar l’autovia, els manifestants han ocupat l’N-340 i han avançat en direcció al centre de Tarragona.

La marxa ha arribat fins a la plaça Imperial Tarraco, on s’hi han incorporat uns centenars de docents que esperaven l’arribada de la mobilització. Un cop reunits, els manifestants han continuat la protesta pels carrers de la ciutat.

Poc després de les 10 hores, el grup s’ha desplaçat fins a l’accés a l’A-7 amb la intenció de tornar a tallar una via ràpida. En aquesta ocasió, però, la policia també els ha barrat el pas i ha impedit que els docents poguessin accedir a la carretera.

Davant del cordó policial, els manifestants han acabat celebrant una assemblea en què han expressat el seu malestar per la situació i per la resposta policial a les mobilitzacions. Durant la protesta s’han sentit crits de "som docents, no delinqüents".

La mobilització de Tarragona s’emmarca en la vaga convocada pels sindicats docents coincidint amb l’inici del curs escolar. Les organitzacions reclamen més inversió pública en educació, una reducció de les ràtios, més recursos per atendre la diversitat i millores en les condicions laborals dels mestres i professors.

Els sindicats també denuncien que el Departament d’Educació no ha reprès les negociacions durant l’estiu i han advertit que la jornada d’aquest dimarts és només el primer pas d’un nou cicle de mobilitzacions durant el curs.

Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara