L’artista montblanquina Isabel Boltà ha cedit tres de les seves obres al Consell Comarcal de la Conca de Barberà. L’entrega es va fer al president del Consell Comarcal, Joan Canela, i a la consellera de Cultura, Núria Forn. Les peces, que pròximament s’exposaran al Palau Alenyà, estan vinculades a tres dels grans monestirs de la Ruta del Cister: Vallbona de les Monges, Santes Creus i Poblet.
Les obres cedides són ‘Vista del cimbori, campanar i cimbori llanterna de Vallbona’, ‘Vista del cimbori i la Torre de les Hores del Monestir de Santes Creus’ i ‘Vista dels cimboris del Monestir de Poblet’. Totes tres han estat elaborades amb la tècnica d’esmalt al foc, un procediment artístic que requereix la cocció de les peces a temperatures molt elevades, properes als 1.000 graus.
Isabel Boltà és una artista amb una trajectòria marcada per la diversitat de disciplines. Al llarg dels anys ha treballat tècniques com l’aquarel·la, l’esmalt al foc o els tapissos, i ha presentat la seva obra en diverses exposicions, tant a la Conca de Barberà com en altres territoris.
L’artista ha volgut fer aquesta cessió amb la voluntat que les obres puguin ocupar un espai vinculat al territori i al patrimoni que representen. Segons Boltà, l’obra artística ha de tenir presència i sentit en l’entorn que l’acull, i no quedar tancada o descontextualitzada. Per aquest motiu, i tenint en compte que el Consell Comarcal de la Conca de Barberà és l’ens gestor de la Ruta del Cister, ha considerat adient que aquestes peces formin part del fons artístic de la institució i estiguin al Palau Alenyà.
