Montblanc construirà 46 habitatges de protecció oficial de cara al 2027

Tots els lloguers es mantindran per sota del preu de mercat, amb una tarifa màxima de 555 euros

14 de novembre de 2024 a les 16:04h

L'Ajuntament de Montblancimpulsarà 46 habitatges de protecció oficial amb una subvenció d'1,2 milions d'euros de l'Agència de l'Habitatge de Catalunya. Dins d'aquesta promoció, una vintena de pisos es destinaran a lloguer social, onze a col·lectius especials, onze més per a joves menors de 35 anys i quatre per a entitats socials.

Fonts municipals han apuntat que la subvenció atorgada és l'import més elevat de tots els projectes presentats i ara es treballa per trobar un soci col·laborador per tirar endavant la construcció. Els pisos s'ubicaran al carrer Joan Amades, en uns terrenys que cedirà el consistori i després serà una fundació privada qui executi l'obra i gestioni els lloguers. Les obres han d'estar acabades l'any 2027.

Els habitatges, dissenyats per l'estudi d'arquitectura UBBU, inclouen diferents tipologies: 24 tenen dues habitacions, 16 en tenen tres i finalment, n'hi haurà sis amb una única habitació. Onze d'aquests pisos seran per a joves de fins a 35 anys, 11 més per a col·lectius especials —com persones majors de 65 anys—, i els 20 restants es destinaran a lloguer social. A més, quatre habitatges dotacionals s'assignaran a entitats socials. Tots els lloguers es mantindran per sota del preu de mercat, amb una tarifa màxima de 555 euros.