Mont-roig del Camp transformarà l'antic traçat ferroviari no urbà en una via verda

Mont-roig del Camp aprova el conveni amb ADIF per transformar l'antic traçat ferroviari no urbà en una via verda

22 de juny de 2026 a les 18:35h

El ple de l’Ajuntament de Mont-roig del Camp (Baix Camp) ha aprovat el conveni amb ADIF per transformar l’antic traçat ferroviari no urbà en una via verda. L’acord suposa un pas definitiu perquè el municipi avanci en la reconversió d’aquest espai en un nou recorregut per a vianants i ciclistes.

El conveni deixa fora la part urbana del traçat, que haurà de ser objecte d’una negociació específica amb l’administrador d’infraestructures ferroviàries. En canvi, sí que inclou l’arrendament de 6.660 metres lineals de terrenys, amb una superfície aproximada de 74.717 metres quadrats, per un període inicial de 20 anys prorrogable fins a 10 anys més. El cànon anual fixat és de 2.800 euros més IVA, i el contracte entrarà en vigor un cop finalitzin les obres previstes per ADIF al terme municipal.

Mont-roig del Camp era l’últim municipi pendent de donar el vistiplau al conveni, després que a finals de maig ja l’aprovés Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant i a principis de juny Cambrils, completant així el consens municipal al Baix Camp.

La via ferroviària va quedar en desús el 13 de gener de 2020, després d’haver estat operativa des de l’any 1865. Durant el procés de negociació, els ajuntaments —especialment el de Mont-roig del Camp— van expressar diverses discrepàncies amb les condicions del traspàs proposades per ADIF.

En aquest sentit, l’alcalde del municipi, Fran Morancho, ha assenyalat: “No hem tingut pressa, hem anat batallant fins a arribar al contracte. És el millor dels tres convenis que s'han negociat, però no és el millor acord que podríem tenir”.