El millor barber d'Espanya és un jove de 22 anys de Cambrils

Oletta regenta la barberia Los Muchachos Barber Shop, al carrer Sant Isidre, juntament amb el seu germà Adonis i un altre soci

12 de novembre de 2025 a les 15:52h

L’alcalde de Cambrils, Oliver Klein, ha rebut aquest migdia el jove barber Pedro Oletta per reconèixer-lo després d’haver-se proclamat campió d’Espanya de barberia en el concurs organitzat per la marca Wahl, celebrat a Madrid el passat 19 d’octubre.

La competició consistia a fer un tall de cabell lliure en un màxim de 45 minuts, i Oletta va convèncer el jurat amb una proposta atrevida i original. Abans d’arribar a la final, el cambrilenc havia superat dues fases de selecció i es va imposar a 200 professionals d’arreu de l’Estat.

Amb només 22 anys, aquesta victòria li obre les portes per representar Espanya al campionat mundial de barberia, que se celebrarà el maig de 2026 a Chicago (Estats Units). Oletta ja es prepara per al repte, amb la mateixa passió i creativitat que l’han portat fins aquí. Pròximament, participarà en una formació especialitzada de Wahl a Londres abans de la gran final mundial.

Nascut a Veneçuela, Oletta va arribar a Cambrils amb 10 anys amb la seva família. Va començar a tallar cabells amb 15 anys, seguint l’exemple de la seva mare, dedicada també al món de l’estètica. Els seus primers clients van ser amics del parc, fins que va fer del seu hobby una professió.

Amb només 19 anys, va obrir la seva pròpia barberia, Los Muchachos Barber Shop, al carrer Sant Isidre de Cambrils, juntament amb el seu germà Adonis i un altre soci. Ara, el seu nou objectiu és crear una acadèmia a Cambrils per formar futurs professionals del sector i transmetre la seva experiència i estil a les noves generacions.