Més de 400 persones participen en el XVI Aplec de Sardanes “Vila del Morell”

L’esdeveniment va aplegar dansaires i aficionats procedents de diversos punts de Catalunya, entre els quals Ripoll, la Ràpita, Cambrils, Flix, Reus, Garcia i Rasquera, entre molts altres municipis

02 de juny de 2026 a les 07:46h

El parc Camí de l’Estació del Morell es va convertir aquest diumenge en l’epicentre de la sardana i la cultura popular catalana amb la celebració del XVI Aplec de Sardanes “Vila del Morell”. La jornada, organitzada per l’Associació Cultural i Sardanista del Morell amb el suport de la regidoria de Benestar de l’Ajuntament del municipi, va reunir més de 400 persones al llarg del dia i va tornar a consolidar-se com una de les cites de referència del calendari cultural i sardanista del territori.

L’esdeveniment va aplegar dansaires i aficionats procedents de diversos punts de Catalunya, entre els quals Ripoll, la Ràpita, Cambrils, Flix, Reus, Garcia i Rasquera, entre molts altres municipis. També hi va assistir un representant de la Federació d’Aplecs Sardanistes de les Comarques Meridionals, en una jornada marcada per l’elevada participació i el bon ambient de convivència.

L’apartat musical va anar a càrrec de les cobles Reus Jove, Maricel i Principal de Tarragona, que van interpretar una trentena de sardanes repartides entre les sessions de matí i tarda.

Des de l’Associació Cultural i Sardanista del Morell han fet una valoració molt positiva de la jornada i han destacat la bona resposta del públic. Per la seva banda, la regidora de Benestar de l’Ajuntament del Morell, M. Jesús Valldosera, ha remarcat que l’aplec del municipi “és un exemple de com la cultura popular contribueix a generar cohesió i sentiment de comunitat”. A més, ha afegit que “la participació de persones arribades de diferents punts de Catalunya demostra la bona salut de l’esdeveniment i la seva capacitat de projecció més enllà de l’àmbit local”.

La jornada es va completar amb el tradicional vermut popular, el dinar de germanor al migdia i el concurs de colles improvisades a la tarda, que va posar el punt final a una nova edició d’una cita plenament consolidada en el calendari cultural del Morell.

Sobre l'autor
Adrià Torres foto
Adrià Torres
Veure biografia
El més llegit