La Plaça Corsini i el Mercat de Torreforta seran un any més l’escenari del tradicional pastís del Braç de Santa Tecla. La complicitat de vuit pastisseries de la ciutat farà possible distribuir més de 1.700 racions de pastís entre els tarragonins i les tarragonines. El Mercat de Torreforta repartirà el pastís per segon any aquest divendres 12 de setembre a partir de les 17.00h i la Plaça Corsini acollirà la cita el dimecres 17 a partir de les 18.00h. Com és habitual, també hi haurà racions sense gluten.
La distribució de les racions del Braç a Plaça Corsini començarà dimecres 17 de setembre a les 18.00h fins a exhaurir existències. Com és habitual, els tiquets es podran aconseguir prèviament el mateix dia a l’estand de les Festes ubicat al Teatre Tarragona i enguany també a la consigna del Mercat Central de 10.00 a 14.00h fins a exhaurir existències.
Pel que fa la distribució del pastís al Mercat de Torreforta, els tiquets es podran aconseguir prèviament el mateix divendres 12 de setembre a les parades i locals del Mercat a partir de les 8.30h. La distribució de racions a Torreforta començarà a les 17.00h fins a exhaurir existències.
Complicitat de les pastisseries de la ciutat
El pastís del Braç de Santa Tecla no seria possible sense la implicació no només del Gremi d’Artesans Pastissers de Tarragona i d’Esco Tàrraco, sinó també de diverses pastisseries de la ciutat, com Pastisseria Conde, Pastisseria Sant Miquel, Món Pastissers, Pastisseria Mil·lenni, Pastisseria Cal Jan, Pastisseria El Pastis7, Velvet MGL i Pastisseria Trill. Totes elles elaboraran un total de 225 pastissos.
La presidenta de Mercats de Tarragona, Montse Adan, ha subratllat que “ho tenim tot a punt per celebrar un dels actes gastronòmics més tradicionals de les nostres festes, com és el pastís del Braç de Santa Tecla. Després de la bona acollida de l’any passat, el Mercat de Torreforta repeteix per segon any com a punt de distribució del Braç i en aquest sentit estem molt contents d’apropar un any més aquesta bonica tradició a Ponent. Gràcies com sempre al Gremi d’Artesans Pastissers de Tarragona i a les vuit pastisseries de la ciutat implicades perquè sense el seu esforç i el seu talent no tindríem la sort de poder gaudir a Tarragona d’aquesta deliciosa iniciativa, que aplega a tants ciutadans i ciutadanes any rere any”.
Sessió de contes i activitats a Torreforta
Coincidint amb la distribució del pastís del Braç a Ponent, la plaça exterior del Mercat de Torreforta acollirà el mateix divendres 12 de setembre a partir de les 17.00h l’inici de les tres jornades d’activitats culturals i lúdiques organitzades per Teclaponent. Entre les nombroses activitats programades destaca la sessió de contes que Cuentropía oferirà als més petits davant el Mercat. Aquesta activitat començarà a les 17.30h i està impulsada per la Casa Sant Josep amb el suport de la Xarxa Santa Tecla.