Lliurades les Petxines de la Informació 2025

La Plataforma Dignitat a les Vies guanya la Petxina Oberta; la Petxina Tancada recau en Adif; i la Petxina Km. 0 és per a Ràdio El Morell

13 de juny de 2025 a les 11:23h

El Teatret del Serrallo va acollir ahir al vespre la XXXIII Festa de les Petxines de la  Informació, organitzada per la Demarcació de Tarragona del Col·legi de Periodistes  de Catalunya i presentada pels col·legiats Júlia Camprubí i Carlos Domènech.  Durant la gala, es van lliurar la Petxina Oberta, que reconeix la font informativa que  ha atès amb rigor, diligència i efectivitat les sol·licituds dels periodistes; la Petxina  Tancada, que vol ser un toc d’atenció a aquella font informativa que, pel seu  hermetisme i poca accessibilitat, ha dificultat la feina dels mitjans de comunicació;  i la Petxina km. 0, amb l’objectiu de distingir el producte periodístic de proximitat i  amb vocació de servei al territori. 

Al marge de les votacions i per decisió de la junta de govern, s’ha distingit amb la  Petxina Daurada a títol pòstum Agustí Forné (Tarragona, 1962), en reconeixement  d’una trajectòria professional que ja forma part de la història del periodisme  tarragoní i català. 

La Plataforma Dignitat a les Viesha estat guardonada amb la Petxina Obertaper fer una tasca imprescindible seguint l’actualitat ferroviària amb rigor i constància,  destacant els seus portaveus, que responen de manera àgil a les peticions dels mitjans, aporten testimonis i ofereixen informació detallada sobre els problemes a les vies i als  trens i la seva afectació als passatgers. 

També estaven nominats en aquesta categoria la Xarxa Santa Tecla Sanitària,  Social i Docent i el Museu Nacional Arqueològic de Tarragona (MNAT). 

La Petxina Tancada ha estat per al’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) per la falta d’una resposta més àgil i eficient davant d’incidències ferroviàries, ja  que les peticions dels mitjans per obtenir informació acaben sovint sense respostes concretes, tot i el gran interès informatiu que genera la gestió de la xarxa ferroviària. Ha  superat en nombre de vots els altres candidats: Ajuntament de Salou i Associació  Empresarial Química de Tarragona (AEQT). 

Finalment, la Petxinakmm. 0 ha recaigut en Ràdio El Morell per quaranta anys  d’història durant els quals ha sabut renovar-se, posant al capdavant una figura  professional, generant sinergies amb col·laboradors amateurs i donant continuïtat a un  projecte amb arrels profundes. En aquesta categoria també hi figuraven LANOVA Ràdio de Reus i La Conca 5.1. 

Després del lliurament dels guardons, es va celebrar la tradicional rifa d’obsequis  entre tots els col·legiats i col·legiades que han participat en la votació, cortesia de PortAventura, Sala Zero, Festival Internacional de Música de Cambrils, Nàutic Parc  Costa Daurada, Parc Samà, Cook & Travel, Inside, Federació Empresarial  d’Hostaleria i Turisme de Tarragona, Aquum, DOP Siurana, Mas Miró, Repsol,  Borges, Fundació Catalunya la Pedrera, Parc Central, Món Natura Delta de l’Ebre,  DO Tarragona, DOQ Priorat, DO Conca de Barberà, DO Montsant, Bodegas  Yzaguirre i Mas Passamaner. 

Per finalitzar la festa, els assistents van poder gaudir d’un càtering que ha comptat  amb la col·laboració de Damm, Coca-Cola, DO Tarragona, DOQ Priorat, DO Conca  de Barberà i DO Montsant. 

El Port de Tarragona i l’Ajuntament de Tarragona han donat suport a l’organització  d’aquest acte.

Sobre l'autor
C CIUTAT
Redacció
Veure biografia
El més llegit