L’Ajuntament organitza les II Jornades de Comerç i Turisme

L’esdeveniment, que tindrà lloc dilluns 16 de novembre en format webinar, presentarà projectes per millorar el turisme i el comerç a les ciutats

La conselleria de Comerç, amb el suport de Tarragona Impulsa i el Patronat Municipal de Turisme de Tarragona, organitza les II Jornades Comerç i Turisme, que tindran lloc el proper 16 de novembre (de 15 a 18 h) a la plataforma Zoom en format webinar, en el marc dels actes per celebrar els 20 anys de Tàrraco Patrimoni Mundial. S’hi presentaran projectes per millorar el turisme i el comerç a les ciutats.

Per assistir-hi és necessària inscripció prèvia a:

https://www.tarragona.cat/comerc/espai-dels-professionals/ii-jornada-comerc-i-turisme

Ponències

ALBAICÍN 25 (GRANADA)

La iniciativa Albaicín25 la va posar en marxa l’àrea de Turisme de l’Ajuntament de Granada durant l’any 2019, coincidint amb la celebració del XXVè aniversari de la declaració d’Albaicín com a Patrimoni Mundial. Al llarg de l’any 2019, es van celebrar diverses activitats centrades a donar a conèixer la importància del patrimoni humà dels barris històrics, en un context turístic com el que presenta Granada, a més d’emfatitzar aquells valors patrimonials que van portar la UNESCO a reconèixer la importància d’aquest enclavament històric.

 

Aquest projecte pilot ha posat de manifest la rellevància de les eines de participació ciutadana com a nexes d’unió entre institucions i ciutadania, metodologia clau en la presa de decisions i el desenvolupament sostenible de les ciutats.

Ponents:
• Ángel González. Tècnic de Turisme de l’Ajuntament de Granada (Regidoria d’Ocupació, Emprenedoria, Turisme i Comerç).

  • Cecilio Puertas Herrera. Gestor cultural i director de l’Escuela Social de Fotografía La Ampliadora.

 

BARCELONA GENUINE SHOPS (BARCELONA)

Projecte impulsat per Barcelona Turisme per fomentar el consum en petits establiments singulars i especialitzats. Barcelona Genuine Shops Tour és una ruta guiada per les botigues més inspiradores de la ciutat. La seva finalitat és descobrir-hi comerços amb més de 100 anys d’història, artesans i dissenyadors treballant dins dels seus tallers, botigues gurmet per degustar-hi delicadeses gastronòmiques, l’art i el disseny de les botigues dels museus i l’autèntica moda sostenible.

Ponents:
• Eva Camins. Responsable Turisme de Compres. Product Manager Shopping Tourism.

  • Julián Sañudo. Sañudo Artesania en Cuir (comerciant).

 

CLÚSTER CENFIM (LA SÉNIA)

Mitjançant la presentació de casos pràctics, s’exposarà com l’equipament d’espais hàbitat ha evolucionat en els últims anys dins el sector contract (espais col·lectius), per millorar i acompanyar l’experiència de turistes i visitants.

El clúster CENFIM es va fundar l’any 2006 com a centre de difusió tecnològica de la fusta i el moble a Catalunya, amb l’objectiu d’impulsar la competitivitat a través de la innovació i la internacionalització. Arran de l’interès de les activitats realitzades, es van ampliar els beneficiaris fundacionals amb la inclusió d’empreses i entitats de més enllà de Catalunya, i també d’altres actors productius complementaris en interiorisme d’espais hàbitat: il·luminació, paviments, tèxtil de casa, revestiments de bany i decoració.

Ponent:
• Jaisiel Madrid Sánchez. Living Lab S. Digital Manager.