L’Ajuntament de Salou finalitza l’any 2020 potenciant l’atenció ciutadana multicanal

Els serveis d’assistència i d’atenció telefònica presten una mitjana de més de 60 atencions al dia

L’Ajuntament de Salou ha finalitzat aquest darrer any 2020 potenciant l’atenció ciutadana multicanal, amb la implementació d’una sèrie de mesures i serveis encaminats a potenciar i millorar tots els canals d’atenció ciutadana, especialment, arran la crisi sanitària de la COVID-19. Cal dir que l’equip de Govern sempre ha apostat per la millora dels canals d’atenció a la ciutadania com un dels eixos preferents de l’acció pública.

Les circumstàncies actuals han posat de manifest, entre altres moltes qüestions, la importància de l’atenció ciutadana en les administracions públiques, per tal d’arribar a la ciutadania en temps en què la interacció de l’atenció presencial és limitada.

Així doncs, el servei d’atenció telefònica de l’Oficina d’Atenció a la Ciutadania (AOC) s’ha reforçat amb més efectius, per tal d’assolir l’increment de la demanda d’aquest servei d’informació municipal.

Paral·lelament, s’ha posat en funcionament un nou servei específic d’assistència a l’administració electrònica, a través del telèfon 687 20 93 56, que assisteix en la tramitació electrònica amb l’Ajuntament de Salou, i presta assessorament sobre la tramitació electrònica d’altres administracions públiques.

De manera complementària, amb la finalitat de no deixar sense atendre cap consulta, s’ha implementat el servei “Et truquem”, disponible a la Seu electrònica seu.salou.cat, en el què els interessats/ades poden informar de les seves dades de contacte a través d’un formulari, per tal que el servei d’atenció ciutadana es posi en contacte amb ells, amb la major brevetat possible.

Cal destacar que els serveis d’assistència i d’atenció telefònica presten una mitjana de més de 60 atencions al dia.

L’alcalde de Salou, Pere Granados, assenyala que “és l’administració pública la que s’ha d’adaptar a les necessitats i demandes de la ciutadania, i no a l’inrevés; fent necessari potenciar una atenció àgil, eficaç, i multicanal”. Segons Granados, “l’Ajuntament de Salou realitza un bon paper pel que respecta a donar servei a les persones, a nivell de facilitar-les informació i també a l’hora de rebre les seves demandes, atès que hem sabut reaccionar amb rapidesa i hem aplicat la tecnologia necessària”.

Amb l’objectiu de potenciar l’administració electrònica, s’han desenvolupat més de 40 nous tràmits accessibles a través de la Seu electrònica, en diferents àmbits d’actuació, com el padró d’habitants, els ajuts i subvencions, les bonificacions de tributs, i les llicències i permisos.

Per tal de facilitar la tramitació electrònica, l’Oficina d’Atenció a la Ciutadania també dona assistència per a l’obtenció de la identificació digital, a través del sistema idCat Mòbil.

El regidor delegat de Serveis Generals i Qualitat, Jesús Barragán, destaca “la importància de continuar treballant en la millora de l’administració electrònica, amb l’objectiu que aquest canal de tramitació sigui l’opció preferent per a la ciutadania”.

Finalment, cal indicar que l’Ajuntament de Salou continua prestant servei presencial, sol·licitant cita prèvia.