L’Ajuntament de Torredembarra ja té en marxa els preparatius per a la nova edició del Carnaval, que se celebrarà del 27 de febrer al 4 de març, i busca consolidar el model de jurat format per professionals i especialistes en les categories a valorar, implementat amb èxit l’any passat. Per a aquesta edició, es seleccionaran fins a 13 membres independents que conformaran el jurat.
Com a novetat, enguany el 30% de la puntuació total es decidirà mitjançant votació popular, mentre que el 70% restant serà a càrrec del jurat tècnic especialitzat.
Perfil de professionals
El jurat estarà format per persones amb experiència en fusteria, pintura, disseny, decoració, confecció, moda o coreografia. Es valorarà que puguin aportar una visió tècnica i artística per a l’avaluació de les carrosses i comparses.
Premis i reconeixements
Els membres del jurat tindran l’encàrrec de valorar les carrosses i comparses, tenint en compte els següents reconeixements:
Premis Principals: Primer, segon i tercer premi en categoria de carrossa i comparsa.
Premis Especials: Millor disfressa, millor maquillatge, millor coreografia, idea més original, tema més satíric, i votació popular.
Funcions del jurat
Els membres seleccionats assistiran a una reunió prèvia per resoldre qualsevol dubte i també rebran instruccions detallades i una taula amb els criteris clars de valoració. Els aspectes a avaluar inclouran la creativitat, la temàtica, la qualitat d’execució, el maquillatge, i la coordinació i coreografia durant les actuacions.
Com presentar-se
Les persones interessades a formar part del jurat han d’enviar un correu electrònic a [email protected], adjuntant el seu currículum i acreditant els coneixements sol·licitats.
La data límit per a la presentació de candidatures és el 31 de gener.
Per a qualsevol dubte, la Regidoria de Festes estarà disponible per atendre i resoldre les consultes.
Aquest sistema busca garantir la màxima imparcialitat i professionalitat en l’avaluació, posant en valor la dedicació i creativitat de tots els participants al Carnaval.