Divendres, 29 de març de 2024
És notícia

Torredembarra tractarà la incoació de l’expedient per a la resolució del contracte del servei de recollida

Avatar photo

D’altra banda, el ple de dijous debatrà una modificació de crèdit destinada, principalment, a incrementar les inversions en l’àmbit informàtic per valor de 133.000 €

L’Ajuntament de Torredembarra celebrarà un ple extraordinari aquest proper dijous, 6 d’agost, a les 10 h, de manera telemàtica per a tractar l’aprovació d’una modificació de crèdit i la incoació de l’expedient per a la resolució del contracte del servei de recollida i transport de residus del municipi i concedir el tràmit d’audiència a la contractista, NORVERT SL.

En relació al contracte del servei de recollida i transport de residus, la proposta que es porta a ple contempla l’obertura d’un expedient a aquest empresa el mes de novembre passat quan ja es van detectar un seguit d’incompliments contractuals.

Ara s’hi suma l’informe elaborat el mes de juliol d’enguany amb un relat extens de totes les deficiències detectades des de l’inici de l’estiu que ha estat l’època més conflictiva amb la finalització de l’estat d’emergència per la Covid-19, la qual cosa va permetre la mobilitat entre regions sanitàries, que va comportar l’arribada massiva de persones amb segona residència a Torredembarra.

La principal problemàtica és que no s’han dut a terme els buidats de contenidors establerts al contracte ni les neteges interiors, no s’han recollit les bosses de residus que es troben a terra, al costat dels mateixos contenidors i no s’han finalitzat serveis com la recollida de la poda.

El regidor de Sostenibilitat, Joan Torras, ha explicat que tot plegat ha coincidit amb un conflicte intern entre empresa i treballadors i ha recordat que la Regidoria de Sostenibilitat ha destinat operaris propis a netejar els voltants dels contenidor durant els matins. També ha comentat que en els darrers dies la situació ha millorat i l’empresa adjudicatària del servei, per pal·liar el problema, va contractar una empresa d’inserció social per dur a terme les neteges als voltants dels contenidors durant la tarda, de dilluns a dissabte.

Paral·lelament a la proposta d’incoació de l’expedient per a resoldre el contracte, la Regidoria de Sostenibilitat ha obert 26 expedients sancionadors a persones per llençar deixalles a la via pública.

D’altra banda, el ple de dijous debatrà una modificació de crèdit destinada, principalment, a incrementar les inversions en l’àmbit informàtic per valor de 133.000 €. L’alcalde, Eduard Rovira, ha explicat que aquesta modificació ve motivada principalment per dos motius. Per un costat, la implantació del teletreball a l’Ajuntament arran de les mesures adoptades per evitar la propagació de la Covid-19 ha comportat la realització de despeses no previstes al pressupost inicial.

Per l’altre, s’ha decidit avançar el pla de modernització informàtica i de telecomunicacions de l’Ajuntament després que aquestes setmanes s’hagi executat el projecte d’adequació del cablejat i la xarxa informàtica de l’edifici del Castell cofinançat entre l’Ajuntament de Torredembarra i la Diputació de Tarragona (dins la línia de subvencions PEXI 2017). Aquesta actuació ha evidenciat que cal realitzar noves actuacions a curt termini per garantir que es pugui donar un servei en òptimes condicions.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Més de 600 mossos inicien aquest dilluns pràctiques a comissaries d’arreu del territori

Notícia següent

Excarceren un camioner accidentat a l’A-2 a l’altura d’Alcoletge

Notícies relacionades