Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta
Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat
La Policia Local de Roda de Berà ha celebrat aquest passat divendres la seva festa patronal amb motiu de la festivitat dels Àngels Custodis, en una jornada marcada per la presència d’agents, comandaments policials, autoritats municipals i representants d’entitats i associacions del municipi.
La pluja va obligar a suspendre la formació de la plantilla i el tradicional passi de revista. Per aquest motiu, la celebració es va concentrar directament al Casino Municipal, on es va fer l’acte institucional, presentat per l’agent Manel López.
Crida a adaptar recursos i reforçar la coordinació
La primera intervenció va ser la de la subdelegada del Govern de l’Estat a Tarragona, Elisabet Romero, que va subratllar l’augment de població que viu el municipi durant la temporada turística i la necessitat d’ajustar els recursos i la resposta de seguretat a aquesta realitat. També va destacar la coordinació entre els diferents cossos policials i els serveis d’emergències, a més del paper de les famílies dels agents.
Romero va reivindicar la vocació de servei com una actitud orientada a “millorar cada dia” i a aconseguir que la ciutadania se senti “cuidada i protegida”.
Tot seguit, l’alcalde de Roda de Berà, Pere Virgili, va defensar l’aposta del consistori per disposar d’una estructura policial adaptada a les necessitats del municipi. Virgili va recordar l’evolució del cos en els darrers anys, amb la incorporació de nous agents i la incorporació de recursos i eines tecnològiques.
L’alcalde també va remarcar la tasca dels efectius en situacions especialment complexes i la seva vocació de servei, així com la implicació de les seves famílies. A més, va anunciar que Roda de Berà s’incorporarà properament a l’acord de col·laboració amb les policies locals del Baix Gaià, amb l’objectiu de reforçar la cooperació policial entre municipis.
“Darrere hi ha persones”
El cap de la Policia Local, Antonio Gómez, va centrar el seu discurs en les persones que formen part del cos. Ha remarcat que, més enllà dels equipaments i la tecnologia, “darrere hi ha persones”.
Gómez va posar en valor la incorporació de nous agents i la presència, per primera vegada, d’una dona a l’escala de comandament. També va insistir en la necessitat de continuar reforçant la formació, la proximitat, la coordinació i la cohesió interna de la plantilla.
En aquest mateix marc, ha agraït especialment la col·laboració dels diferents cossos policials i de l’Associació de Voluntaris de Protecció Civil de Roda de Berà.
Representació de cossos policials i institucions
A l’acte van assistir nombrosos comandaments policials, entre els quals l’intendent Granja, sotscap de la Regió Policial dels Mossos d’Esquadra; el sotsinspector en cap de la comissaria de districte de Torredembarra, Francesc Bernal; el comandant de la Guàrdia Civil de Tarragona, Joaquín Cruz; i l’inspector de la Policia Nacional de Tarragona, Javier Ginés.
També van estar presents comandaments dels Mossos d’Esquadra, la Guàrdia Civil i policies locals de diferents municipis del territori, entre els quals Torredembarra, Creixell, Calafell, Cunit, Cubelles i l’Ametlla de Mar. La trobada va comptar igualment amb representants del Servei Català de Trànsit i d’entitats, associacions i centres educatius de Roda de Berà.
Més d’una quarantena de felicitacions i diverses medalles
Un dels punts centrals de la cerimònia va ser el lliurament de més d’una quarantena de felicitacions, entregades per l’alcalde i pel cap de la Policia Local rodenca. Els reconeixements han distingit tant agents de la Policia Local de Roda de Berà com membres d’altres cossos amb els quals hi ha una col·laboració estreta, entre ells efectius dels Mossos d’Esquadra de la comissaria de Torredembarra i policies locals de municipis veïns.
També es van concedir les medalles a la dedicació. El caporal Francesc López va rebre la distinció pels 30 anys de servei, mentre que l’agent Abel Arribi va ser reconegut pels 25 anys de servei.
Pel que fa a les medalles al treball, han estat distingits la caporala Vanesa Zarza i els agents Marco Antonio Porras, Sergi Bargans, Manel López i Cristian Moreno, així com el comandant de la Guàrdia Civil de Tarragona, Joaquín Cruz, i Luis Gómez, de la Policia Local de Torredembarra.
Reconeixement a les escoles i a la seguretat viària
La jornada també ha servit per distingir els resultats de les pràctiques de tir. Els diplomes van ser per als tres primers classificats: Antonio Sánchez, en primera posició; Manel Fuentes, en segona, i Miguel Ángel Aleu, en tercera.
En el marc de la festa patronal, igualment es van lliurar agraïments a les escoles Salvador Espriu i El Cucurull per la seva implicació amb la seguretat viària de l’alumnat i per la seva col·laboració amb la Policia Local en aquest àmbit. Els seus directors, Gemma Barceló i Josep Maria Pinyol, han recollit els reconeixements.
La celebració va servir per posar en valor la trajectòria i la dedicació dels professionals del cos, així com la cooperació amb altres serveis policials, considerada clau per donar una resposta coordinada a les necessitats de la ciutadania.