Divendres, 18 d'abril de 2025
És notícia

La Pobla de Mafumet obre les inscripcions per a la sortida al santuari de la Mare de Déu de Montserrat

Avatar photo
La visita tindrà lloc l’1 de maig i serà un acte gratuït i obert a les persones empadronades al municipi

Tot aprofitant que el dia 1 de maig és festiu, l’Ajuntament de la Pobla de Mafumet ha organitzat la  tradicional sortida cultural i litúrgica al santuari de la Mare de Déu de Montserrat. Es tracta d’una  activitat gratuïta i oberta a la participació de totes les persones empadronades al municipi pobletà. 

L’únic requisit per participar d’aquesta sortida és haver-s’hi inscrit prèviament, per la qual cosa l’Ajuntament ha habilitat un punt de recollida d’inscripcions al Casal Cultural, en horari de 10 a 14 h i de  16 a 20 hores. Les persones interessades s’hi poden apuntar fins al proper 29 d’abril

Pel que fa a la pròpia activitat, la comitiva pobletana es donarà cita ben d’hora l’1 de maig. En concret, el punt de trobada estarà ubicat a l’aparcament del nou tram de l’avinguda Mina de Madró, a les 7.30 h  del matí. La sortida amb rumb a Montserrat està prevista per a les 8.00 hores. Un cop allí, els pobletans  i pobletanes assistiran al servei religiós de les 11.00 hores, ja a l’interior del santuari de la Mare de Déu  de Montserrat. Finalitzada la celebració litúrgica, la comitiva pobletana es desplaçarà fins al Camí dels  Degotalls per visitar i oferir una pregària a la majòlica de la Mare de Déu del Lledó. 

Un cop acabada la visita, es gaudirà de temps lliure per dinar i per recórrer l’indret fins que arribi el  moment del retrobament per iniciar el camí de tornada a casa. Es preveu que l’arribada al municipi  pobletà sigui al voltant de les 19.30 hores

L’Ajuntament de la Pobla de Mafumet va instal·lar la majòlica de la Mare de Déu del Lledó al Camí dels  Degotalls per commemorar les festes Decennals que el municipi va viure l’any 2020. No obstant això, a causa de la pandèmia, la inauguració i benedicció d’aquesta majòlica no es va dur a terme fins al 2022. 

Aquesta peça va ser encarregada pel consistori als ceramistes Esteve-Via de Can Fontanals, artesans  amb llarga tradició en l’elaboració de peces ceràmiques i majòliques segons l’estil Guivernau. La majòlica  reprodueix la venerada imatge de fusta de la patrona pobletana, així com detalls essencials del municipi  com ara un lledoner, a on va romandre la imatge fins al 1801, o l’església de Sant Joan, a on descansa la  imatge des del 1801. Completen la peça l’escut municipal i una sanefa formada per fulles de lledoner i el  rètol “Decennals 2020. 22 d’octubre de 2022”, com a recordatori per als visitants del Camí dels Degotalls.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior
control plaga conills Lleida

Els conills ocasionen danys en més de 2.000 parcel·les de cultius de la plana de Lleida al primer trimestre

Notícia següent
Processó Sant Enterrament- Divendres Sant- 18 abril (1)

Processó del Sant Enterrament a la Seu d’Urgell aquest divendres

Notícies relacionades