La construcció del synchrolift al Port de Tarragona avança a gran ritme

L’estructura ja té al Port de Tarragona 10 de les 20 bigues principals que han de ser instal·lades

La construcció del synchrolift al Port de Tarragona avança a gran ritme.

El projecte synchrolift que està duent a terme l’empresa URSSA al moll de Cantàbria avancen a un ritme superior al previst. Ja han arribat al Port de Tarragona 10 de les 20 bigues principals que s’instal·laran en aquest elevador de grans dimensions.

La construcció d’aquesta gran estructura s’està duent a terme en les instal·lacions portuàries tarragonines per l’empresa alabesa URSSA. En aquests moments ja s’han soldat els tres carrers principals i s’han fet les inspeccions i comprovacions necessàries en les parts ja finalitzades.

Un synchrolift es una estructura metàl·lica de grans dimensions per aixecar embarcacions fora de l’aigua per la realització de tasques de manteniment o reparació amb una capacitat d’elevació de 15 Mt. Aquest elevador de vaixells comptarà amb un total de 32 peces i estarà format per blocs intermedis de dimensions de 25 x 70 x 3 metres i d’unes 700-800 tones cadascuna, que acabaran conformant una estructura de 2.428 tones. Project cargo, un tràfic complex i tecnològicament avançat.

Aquest projecte de col·laboració amb URSSA reforça el tràfic de project cargo del Port de Tarragona per posicionar-se com un dels ports de referència a la Mediterrània pel que fa a exportació de càrregues especials.

El Port compta amb infraestructures, equips de manipulació mecànica i personal d’estiba qualificat per aquest tipus d’activitat i faciliten que grans estructures siguin fabricades o muntades a l’aire lliure als molls per ser, posteriorment, carregades directament en vaixells especials amb destinació a ports de tot el món. Les peces arriben per transport especial de carretera des del País Basc fins al Port de Tarragona. El synchrolift, un cop muntat, serà embarcat amb destinació Algèria.