La Brigada d'Intervenció Ràpida de Reus compleix un any amb més de 1.800 actuacions a la via pública

El servei municipal especialitzat ha realitzat una mitjana de set intervencions diàries per agilitzar la resposta davant incidències urbanes

11 de desembre de 2025 a les 16:41h

El 10 de desembre del 2022, l'Ajuntament de Reus va posar en funcionament la nova Brigada d'Intervenció Ràpida (BIR), un equip especialitzat dins les Brigades Municipals destinat a respondre amb immediatesa a les incidències detectades a la via pública.

Aquesta iniciativa, impulsada des de la Regidoria de Via Pública, ha completat el seu primer any amb un balanç que reflecteix un total de 1.832 actuacions, una mitjana aproximada de 7 intervencions diàries. Aquestes dades evidencien l’eficiència del servei per reduir els temps d’espera i millorar el manteniment dels espais públics.

Segons ha destacat l'alcaldessa, Sandra Guaita, "la BIR ens permet guanyar en agilitats i eficiència", fet que es tradueix en "un servei més ràpid i efectiu en el manteniment de la via pública".

D’altra banda, el regidor responsable, Daniel Marcos, ha explicat que l’objectiu principal és "escurçar el període entre la notificació d’una incidència i la seva resolució", així com minimitzar els efectes negatius que aquestes provoquen en la ciutadania.

Cal destacar que durant aquest període, la BIR ha assumit prop del 21% del total d’actuacions realitzades a la via pública. En conjunt, les Brigades Municipals han dut a terme 14.336 serveis al llarg del darrer any, dels quals 8.389 s’han centrat específicament en tasques vinculades als espais urbans.

Dels treballs executats per la BIR, s’han comptabilitzat 413 intervencions relacionades amb manteniment d’obra civil, 347 tasques de jardineria, 750 accions vinculades al mobiliari urbà, i fins a 322 treballs de pintura.

L’Ajuntament ha reforçat les Brigades Municipals durant aquest últim any incorporant un total de 19 professionals nous entre peons i oficials, ampliant així els equips dedicats a diverses especialitats com logística, serralleria, pintura, obra civil o fusteria.

A més, pròximament s’activarà una nova aplicació mòbil destinada a facilitar que els veïns puguin registrar denúncies sobre incidències directament des dels seus dispositius. Aquesta eina pretén potenciar encara més la rapidesa i eficàcia en l’atenció ciutadana.

L’equip BIR centra les seves actuacions a resoldre les problemàtiques comunicades per la població mitjançant els canals digitals municipals o durant els processos d’escolta activa impulsats pel Govern local. D’aquesta manera es busca garantir una resposta àgil davant qualsevol afectació a l’espai públic.

Sobre l'autor
Adrià Torres foto
Adrià Torres
Veure biografia
El més llegit