La 30a Trobada Romescaire de la Pobla de Mafumet consolida la tradició amb novetats gastronòmiques

La popular cita del 8 d’agost destaca per la participació de 17 parelles i l’estrena del pop com a ingredient principal en el concurs

10 d'agost de 2026 a les 13:35h

Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara

El passat dissabte, 8 d’agost, la Pobla de Mafumet va acollir una nova edició d’una de les celebracions més emblemàtiques i arrelades dins del seu calendari festiu. La 30a Trobada Romescaire va transformar novament la Carpa situada als jardins del Pavelló en el centre neuràlgic de la gastronomia tradicional local.

Un total de 17 parelles participants van posar a prova les seves habilitats culinàries i coneixements per elaborar una cassola que destaqués pel seu sabor i presentació. Aquesta vegada, el plat protagonista fou una combinació innovadora: pop i patata amb romesco, substituint així el rap que havia estat l'ingredient habitual en les anteriors edicions.

Una tradició que perdura tres dècades després

Més enllà dels canvis en els ingredients, aquestes trenta edicions ha reafirmat la consolidació d’un esdeveniment estretament vinculat a la identitat cultural pobletana. Les parelles van treballar amb els productes i utensilis proporcionats per l’organització, mentre que el jurat examinava detingudament cada plat valorant criteris com la presentació, l’aroma i el gust abans d’anunciar els guanyadors.

La parella guanyadora d’aquesta 30a edició es va proclamar nova Mestra Romescaire i nou Mestre Romescaire de la Pobla de Mafumet. Les cinc primeres parelles classificades també van rebre un reconeixement en el marc del concurs, mentre que totes les parelles participants van ser distingides amb un diploma acreditatiu i un obsequi commemoratiu.

D’aquesta manera, la Trobada Romescaire va tornar a posar en valor la participació i la implicació dels veïns i veïnes en una activitat que, tres dècades després de la seva primera edició, continua contribuint a preservar i difondre una de les receptes més representatives del municipi.

Paral·lelament al concurs gastronòmic, el públic assistent va poder seguir en directe el desenvolupament de la competició mentre gaudia de la tradicional musclada popular elaborada per la Comissió de Festes, un dels elements més característics de la jornada i que, un any més, va comptar amb una gran participació.

La celebració es va tancar amb la fotografia de família de participants, organització i jurat, posant el punt final a una edició molt especial en coincidir amb el 30è aniversari d’una activitat plenament consolidada com un dels actes imprescindibles de les Festes d’Estiu de la Pobla.

Continuen les Festes d’Estiu

Més enllà d’aquesta exitosa Trobada Romescaire, la programació estival al municipi continua oferint activitats per a tots els públics. Tot just ha finalitzat una nova edició de la Pobletans League femenina, que ha tornat a reunir esport, convivència i bon ambient entre les participants.

Les Festes d’Estiu reprendran la seva activitat el proper 22 d’agost amb el primer concert del nou cicle d’estiu Dixie - Jazz, que comptarà amb l’actuació de Debbie & Her Dixie Boys. Una setmana més tard, el 29 d’agost, serà el torn de la Festa Jove, una de les propostes més esperades pels joves del municipi dins la programació festiva d’aquest estiu.

Sobre l'autor
Ismael Lobo
Ismael Lobo García
Veure biografia
El més llegit