L’Ajuntament de Constantí redueix la despesa elèctrica en més de 5.000 euros durant el primer trimestre de 2026

L’ajustament de potències contractades en equipaments municipals permet un estalvi anual previst de gairebé 21.000 euros, segons l’informe oficial

07 de maig de 2026 a les 12:53h

L’Ajuntament de Constantí ha aconseguit un estalvi net total de 5.149 euros en la factura elèctrica corresponent al primer trimestre del 2026, després d’implementar una revisió i optimització exhaustiva de les potències contractades als seus diversos equipaments municipals.

Aquesta iniciativa, desenvolupada amb l’assessorament tècnic d’ECOSTUDI SIMA SL, ha permès ajustar la potència contractada a les necessitats reals que presenten els 29 subministraments elèctrics municipals. Les modificacions es van aplicar a partir del desembre de 2025, sense que això hagi afectat el correcte funcionament dels serveis públics locals.

Estalvi energètic i projecció anual

D’acord amb l’informe validat durant els primers tres mesos del nou any, aquesta actuació genera una previsió d’estalvi anual propera als 21.000 euros, reflectint així l’eficiència i encert de la mesura adoptada per l’administració local.

Compromís amb la gestió eficient i sostenible

L’Ajuntament destaca positivament aquests resultats dins del marc general de la seva estratègia orientada a una gestió responsable dels recursos públics i a potenciar la millora contínua en eficiència energètica. A més, reafirma el seu compromís a seguir impulsant noves accions encaminades a reduir tant el consum com els costos associats a l’energia municipal.