La Jornada d’Educació Matemàtica 2025 de l’Associació de Mestres i Professors de Matemàtiques de les Comarques Meridionals (APMCM) va reunir més de 150 professionals de l’educació a l’escola Guillem Fortuny de Cambrils el passat dissabte 22 de novembre. Ja és el quart any consecutiu que el centre educatiu cambrilenc és l’escenari d’aquesta jornada per a docents, que s’ha consolidat com un espai de referència per compartir experiències, recursos i noves perspectives didàctiques en l’ensenyament de les matemàtiques.
L’alcalde de Cambrils, Oliver Klein, van participar a l’acte inaugural de la jornada, acompanyat de la regidora d’Educació, Natàlia Pleguezuelos. Al llarg del matí, les persones participants van gaudir d’un ambient ple de connexions, reflexions i aprenentatges compartits. A través de tallers, ponències i espais de debat, els docents van poder intercanviar idees sobre com fomentar el pensament crític, la resolució de problemes i la motivació de l’alumnat en aquesta àrea tan essencial.
Amb el lema “Connectem”, enguany la jornada es va centrar en activitats i experiències per fer connexions matemàtiques, com una manera de mirar, pensar i donar sentit a l’assignatura per entendre-la, sentir-la i estimar-la més. El programa complet amb els resums de les ponències i tallers es pot consultar en aquest enllaç: Programa - JEM25 Cambrils.
Aquesta iniciativa de l’APMCM, per promoure el desenvolupament professional docent, la innovació i l’intercanvi d’experiències, compta amb el suport del Departament d’Educació de l’Ajuntament de Cambrils i l’Escola Guillem Fortuny.