Dissabte, 7 de desembre de 2024
És notícia

Iryo operarà entre les estacions de Camp de Tarragona i Barcelona

Avatar photo

Segons l'anàlisi de Competència, els serveis de Mitja Distància Convencional (OSP) que ofereix Renfe no són substitutius dels d'Alta Velocitat d'Iryo

La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) ha aprovat una resolució que permetrà a Iryo prestar dues noves rutes entre Madrid i Conca i Albacete, una altra entre aquestes dues últimes ciutats i una quarta entre Barcelona i el Camp de Tarragona.

La companyia va comunicar a la CNMC el seu interès per operar aquests serveis, que coincideixen amb trams que ja presta Renfe com a servei públic a través dels trens Avant i Mitja Distància, per la qual cosa el regulador s’ha hagut de manifestar sobre aquest possible risc per al contracte públic amb Renfe.

Segons l’anàlisi de Competència, els serveis de Mitja Distància Convencional (OSP) que ofereix Renfe no són substitutius dels d’Alta Velocitat d’Iryo, perquè tenen una durada superior.

Respecte als Avant, conclou que sí que són substituïbles pels nous serveis proposats per Iryo si es tenen en compte les seves característiques tècniques, però no quant a les seves freqüències ni preus.

Concretament, els Avant presenten més freqüències que els trens d’Iryo i els preus dels bons multiviatge dels serveis públics són més competitius que els preus previstos per Iryo, que ara com ara continuen sent confidencials.

L’únic trajecte en el qual l’alta velocitat d’Iryo competeix amb els serveis públics és el Barcelona-Camp de Tarragona, amb un preu inferior al del bitllet senzill dels serveis Avant de Renfe. No obstant això, la CNMC creu que l’impacte esperat en els ingressos de Renfe no arribaria al 0,003% del total del contracte, inferior a l’1% establert en la metodologia per concloure que els nous serveis puguin tenir un impacte significatiu en el contracte.

D’altra banda, recorda que Renfe ja opera nous serveis comercials d’alta velocitat sota la marca low-cost Avlo a preus inferiors als dels serveis Avant, també prestats per Renfe i que estan subjectes a obligacions de servei públic, a diferència dels serveis comercials com els Avlo o AVE.

De fet, la CNMC ha aprofitat aquesta resolució per recordar a Renfe que li ha de comunicar les modificacions dels seus serveis comercials que coincideixin amb un trajecte subjecte a obligacions de servei públic.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Els Reis d’Orient tornaran a recórrer els carrers de l’Hospitalet

Notícia següent

Mor un operari en patir una caiguda quan instal·lava una antena

Notícies relacionades