Un incendi en una empresa química a la Canonja obliga a activar el PLASEQTA

El foc s'ha iniciat al voltant de les tres de la matinada al polígon sud de Tarragona

04 de desembre de 2025 a les 07:45h
Actualitzat: 04 de desembre de 2025 a les 11:49h
Foto de Elix Polimers
Foto de Elix Polimers

Un incendi declarat aquesta matinada a les instal·lacions d’Elix Polymers, al polígon sud de Tarragona, ha obligat a activar l’alerta del Pla d’Emergència Exterior del Sector Químic de Tarragona (PLASEQTA) durant aproximadament tres hores. El foc s’ha iniciat a les 3.02 h en una sitja de pols de polímer, segons ha informat la mateixa empresa, que ha remarcat que no hi ha hagut cap afectació exterior.

Fins al punt de l’incident s’hi han desplaçat vuit dotacions dels Bombers de la Generalitat, així com efectius dels Mossos d’Esquadra i del Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM). Les tasques dels bombers —tant del cos autonòmic com del servei intern de l’empresa— s’han centrat a refredar el dipòsit afectat, ja que no hi havia flama, sinó acumulació de temperatura. S’ha descartat en tot moment la implicació de productes perillosos.

A les 5.58 h, els Bombers han donat per estabilitzat l’incendi, tot i que diverses dotacions han continuat treballant-hi amb l’autoescala per acabar de reduir la temperatura de la instal·lació.

Paral·lelament, el Grup de Control Ambiental ha realitzat mesures de qualitat de l’aire en diversos punts del polígon sud, amb resultats tots negatius, sense rastre de contaminants. El SEM, que ha mobilitzat quatre unitats, no ha hagut d’atendre cap persona.

Els Mossos han controlat els accessos al recinte, mentre que el Comitè Tècnic del PLASEQTA s’ha reunit des del primer moment per avaluar els riscos i determinar possibles mesures de protecció. El CECAT ha mantingut comunicació constant amb l’empresa, els ajuntaments i els operatius activats. Elix Polymers, al seu torn, ha activat el Pla d’Autoprotecció (PAU).

Cap a les 6.30 h, un cop confirmada la inexistència de perill exterior ni afectacions personals, Protecció Civil ha rebaixat l’alerta del PLASEQTA a prealerta. Un episodi que, tot i quedar controlat ràpidament, ha tornat a activar els protocols de seguretat d’un dels principals pols químics del país.

ELIX Polymers ja està recollint informació per a iniciar la recerca per a aclarir l'origen de l'accident i evitar que torni a succeir un fet similar, mantenint aïllada i sota vigilància la zona l'incident.

Sobre l'autor
Ismael Lobo
Ismael Lobo
Veure biografia
El més llegit