La Jove Xiquets de Tarragona ha acabat tercera al XXX Concurs de Castells després d’una actuació que li ha permès sumar 9.950 punts. Els del Cós del Bou han descarregat el 5de9f en primera ronda, han carregat per primera vegada a la seva història el 4de10fm en la segona i han tancat la seva participació amb el 2de9fm descarregat.
El 4de10fm ha estat el gran moment de l’actuació de la Jove. La construcció s’ha trencat a la sortida de la canalla i ha quedat en carregada, però ha permès als tarragonins assegurar la tercera posició del Concurs, per darrere dels Castellers de Vilafranca i la Colla Vella dels Xiquets de Valls.
Els Xiquets de Tarragona han acabat en desena posició, amb 4.635 punts. Els matalassers han començat descarregant el 4de9f i han repetit amb el 3de9f en segona ronda. En la tercera han provat el 7de9f, una construcció que no havien portat abans a plaça, però l’intent no ha prosperat. En quarta ronda han completat el 7de8, que ha quedat carregat.
La Colla Castellera de Sant Pere i Sant Pau ha estat tretzena, amb 3.810 punts. Els de Sant Pere i Sant Pau han descarregat el 5de8, el 4de8 amb agulla i el 3de8 abans de provar el 3de9f, que ha quedat en intent.
Una inusual jornada de diumenge a la tarda
Davant les previsions meteorològiques adverses i les alertes previstes per a la nit d’ahir i el migdia d’aquest diumenge, l’organització va decidir ajornar la celebració d’aquesta jornada dominical del Concurs de les a les 16 h.
Una decisió que es va prendre després de valorar l’evolució de les previsions meteorològiques, parlar amb les autoritats competents i consensuar el canvi amb les dotze colles participants, amb l’objectiu de prioritzar en tot moment la seguretat dels castellers, del públic i dels professionals i de totes les persones implicades en l’organització.
Els organitzadors agraeixen especialment la predisposició i la col·laboració de les dotze colles participants davant d’una situació excepcional.
De la mateixa manera que va passar durant la jornada de dissabte, l’organització del Concurs de Castells ha decidit suspendre tots els actes posteriors a la finalització de les cinc rondes del certamen. Només s’han celebrat ni els pilars de comiat, però ni el toc de vermut a càrrec dels grups de gralles de les colles, ni el lliurament de trofeus a la llotja ni la roda de premsa amb els caps de colla de les tres primeres colles classificades de diumenge.
El lliurament de trofeus i la roda de premsa de les tres primeres colles classificades, tant en la jornada de dissabte com amb la de diumenge, es faran en una nova data que es comunicarà pròximament.
Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta
Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat
