La Guàrdia Urbana de Reus es planta i els agents no faran més hores extres

La CSIF ha anunciat que fins que no s'arribi a un acord amb l'Ajuntament respecte a la limitació i repartiment els agents no faran hores extres

19 de setembre de 2025 a les 16:40h

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) ha advertit que els agents de la Guàrdia Urbana de Reus deixaran de fer hores extraordinàries vinculades a dispositius especials si no s’arriba a un acord amb l’Ajuntament sobre la seva limitació i repartiment. L’avís coincideix amb la celebració de la festa major de Misericòrdia, fet que incrementa la preocupació del sindicat, que reclama al govern municipal “solucions reals” per evitar una “manca de previsió i d’acord” que, segons alerten, podria afectar “la seguretat i el benestar” de la ciutadania.

Fonts municipals han assenyalat a l’Agència Catalana de Notícies que s’havia assolit un preacord amb la CSIF, pendent de validar-se a la mesa general de negociació. No obstant això, la manca d’entesa entre les organitzacions sindicals va impedir que prosperés. A més de l’Ajuntament, a la taula hi participen la CSIF, la UGT, CCOO i la CGT. Per aplicar qualsevol canvi en les condicions laborals cal un acord de la majoria sindical. En aquest cas, la CGT es va aixecar de la reunió i CCOO va votar-hi en contra, motius pels quals no es va poder aprovar.

Des del consistori subratllen que no és possible aplicar el preacord “unilateralment” i recorden que qualsevol decisió que impliqui condicions laborals o increments retributius ha de comptar amb suport majoritari.

Per la seva banda, la CSIF assegura que continua oberta al “diàleg i la negociació”, però reclama a l’Ajuntament “respecte” pels acords laborals vigents. El govern municipal insisteix que manté la voluntat d’arribar a un consens i que “no entén” els posicionaments divergents de la resta de sindicats, que han bloquejat la validació de l’acord preliminar.