La Guàrdia Urbana de Tarragona va commemorar el 168è aniversari de la seva fundació amb un acte que ha omplert de gom a gom el Teatre Tarragona. L’Intendent Cap del cos, Manel Vázquez, va obrir la cerimònia amb un discurs en quèva repassarels principals avenços assolits durant el 2025. Entre els punts destacats, ha subratllat l’increment de la plantilla, la consolidació dels referents de barri, la formació impartida per l’ISPC a la comissaria, el progrés en l’àmbit de la policia judicial, la col·laboració amb altres cossos policials i la creació de la Unitat Policial de Reforç de Proximitat (UPRP), que ha obtingut “uns resultats brillants, sumant esforços en la seguretat ciutadana”.
En la mateixa línia, l’alcalde de Tarragona, Rubén Viñuales, va remarcar que la UPRP ha significat “un canvi de paradigma en la seguretat de la ciutat”, destacant la major proximitat amb la ciutadania, la presència reforçada als carrers i la capacitat de donar resposta immediata a les necessitats de la població.
Durant el seu parlament, l’alcalde també va voler reconèixer la tasca de tots els agents: “ser policia suposa posar la seguretat de la ciutadania per davant de la pròpia, i això és admirable. Vosaltres ho feu amb professionalitat, vocació de servei i un compromís que és exemple per a tothom.”
Tant l’alcalde com l’Intendent van recordar que enguany s’han celebrat els 50 anys de la incorporació de la dona al cos. Ambdós van recordar la valentia d’aquelles vuit dones que van fer el primer pas d’aquest llarg camí i han confirmat la voluntat de continuar sumant-ne a la plantilla per tal d’aconseguir objectius d’igualtat i de sostenibilitat.
A banda, també s’hi va destacar que la Guàrdia Urbana de Tarragona treballa amb una clara mirada cap al futur. El cos continua ampliant la seva especialització en diversos àmbits per donar resposta als nous reptes quotidians que planteja una societat en constant transformació.
Un dels moments més emotius de la gala va ser l’homenatge en record de la caporala Yolanda Hernández Curulla. Des de la Guàrdia Urbana van expressar que “la seva absència encara pesa al cos, però la seva dedicació i la seva manera de ser continuen molt presents en la memòria de tots nosaltres”.
Durant la cerimònia, com és tradició, es van concedir medalles als membres de la Guàrdia Urbana per la seva trajectòria en el servei i pel mèrit professional i també felicitacions per actuacions destacades. A més a més, també es va agrair i reconèixer la feina i la col·laboració de ciutadans, membres policials d’altres cossos i persones treballadores d’altres administracions amb la policia tarragonina.
Abans que arrenqués l’acte, hi va haver una exposició estàtica de mitjans davant del Teatre Tarragona, on es va poder veure per exemple a agents de la UPRP, la Unitat de Drons, la Unitat d’Educació Viària, la Unitat de Policia de Proximitat i la Unitat Muntada.
Aquesta commemoració va ser també una oportunitat per posar en valor la modernització del cos, amb la incorporació de noves tecnologies i unitats especialitzades que permeten afrontar amb més eficàcia els reptes actuals.
La Guàrdia Urbana de Tarragona reafirma així la seva vocació de servei públic, adaptant-se als nous temps sense perdre de vista els valors fundacionals de responsabilitat, dedicació i proximitat.