Més d’un centenar d’usuaris de la Borsa de Treball de Constantí han participat aquesta setmana a la Fira d’Ocupació de Tarragona, una iniciativa destinada a facilitar el contacte directe entre empreses i persones que es troben en procés de recerca de feina. En total, els participants han presentat prop de 160 candidatures a les diferents ofertes de treball disponibles durant la jornada. Des de Constantí s’hi va desplaçar un grup nombrós de persones usuàries del servei, que van poder assistir a la fira amb un autobús habilitat per l’organització de l’esdeveniment, fet que va facilitar la participació i l’accés a aquesta oportunitat d’inserció laboral.
Durant la jornada, els assistents van tenir la possibilitat de conèixer empreses de diversos sectors, establir contactes directes amb responsables de recursos humans i presentar els seus currículums a diferents processos de selecció actius. La fira va comptar amb la participació d’un centenar d’empreses que oferien al voltant de 700 llocs de treball.
Importància de la preparació prèvia a través de l’Oficina de Treball
Cal remarcar la importància de la preparació prèvia dels participants i de l’acompanyament i suport personalitzat que s’ofereix des de l’Oficina Municipal de Treball de Constantí. Aquest treball es realitza mitjançant tallers de preparació per a la recerca de feina i entrevistes individuals d’orientació, amb l’objectiu de millorar les competències dels usuaris i facilitar la seva participació en esdeveniments com aquesta fira.
En el marc de la visita, la regidora de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Constantí, Dolors Fortuny, i el cap de l’Àrea de Projectes i Competitivitat de la Cambra de Tarragona, Jordi Cáceres, acompanyats per la tècnica d’Ocupació de l’Oficina Municipal de Treball de Constantí, Marta Carreras, van aprofitar l’oportunitat per saludar els participants de Constantí, donar-los la benvinguda a la fira, així com interessar-se per les ofertes de treball que presentaven les empreses procedents del Polígon d’Activitat Econòmica de Constantí: Bergen Engines i Katoen Natie.
La Fira d’Ocupació de Tarragona està organitzada per la Cambra de Tarragona i té com a objectiu impulsar l’ocupabilitat i afavorir la connexió entre el teixit empresarial del territori i les persones que busquen noves oportunitats professionals.
La participació dels usuaris de la Borsa de Treball de Constantí en aquest tipus d’iniciatives forma part de les accions que es promouen des del servei per fomentar la inserció laboral i apropar els recursos del territori a les persones en recerca activa de feina.
