Dilluns, 17 de febrer de 2025
És notícia

GBI Serveis, la millor posicionada per gestionar la brossa i la neteja de Salou

Avatar photo

L’Ajuntament de Salou ha conegut aquest divendres la resolució sobre la gestió del contracte de neteja i recollida de residus, que estava dividida en dos lots diferents. En el primer lot, que era l’únic en què es presentaven més d’una empresa, la guanyadora tant de la part tècnica com de la part econòmica ha sigut l’empresa GBI Serveis. Encara que faltaria l’informe dels tècnics, presumiblement aquesta serà qui s’emporti l’adjudicació.

El primer lot feia referència als serveis de recollida i transport de les fraccions; resta, orgànica, envasos lleugers, paper i cartó, vidre, mobles, voluminosos i piles, poda i jardineria, neteja viària, neteja de platges, recollida selectiva de platges i gestió de la deixalleria fixa; deixalleries mòbils i minipunts nets. La durada decontracte per a aquest lot és de 12 anys i tenia com a pretendents Fomento Construcciones y Contratas (FCC) i GBI Serveis. D’altra banda, el segon lot feia referència als serveis de gestió de les fraccions: oli domèstic usat i roba i calçat. Compta amb una durada de 5 anys i només hi havia una empresa que s’hi presentava: Humana-Fundación Pueblo para Pueblo.

La capital de la Costa Daurada tanca així un camí que ha hagut de superar alguns entrebancs per poder adjudicar el nou contracte i canviarà d’aquesta manera l’empresa que gestiona la neteja i la recollida de residus. Això es deu al fet que UTE Salou Net (Urbaser y Nordvert), que la gestionava fins aleshores, no s’hi va tornar a presentar. Si no hi ha cap sorpresa, el seu lloc l’ocuparà GBI Serveis. El Ple del mes de setembre ho haurà de confirmar i uns mesos més tard ja podria començar a desenvolupar la seva feina.

GBI Serveis, filial d’una empresa francesa

Encara que GBI Serveis és una empresa fundada per l’empresari de Lloret de Mar Gustavo Buesa, des d’aquest mateix any l’empresa francesa líder en recollida de residus, Paprec, es va quedar amb el 60% de les seves accions. Prenent així el control i augmentant la seva presència a Espanya. Paprec gaudeix de renom a l’estat veí, però el CEO de la seva divisió estrangera, Jean-Luc Petithuguenin, està immers en un presumpte cas de corrupció per la construcció d’una planta de selecció de residus a l’Oise (França).

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

El castell monestir d’Escornalbou mantindrà les visites gratuïtes al setembre

Notícia següent

La Granadella celebrarà els 30 anys del seu Festival de la Música Popular i Tradicional

Notícies relacionades