El Festival Internacional de Música de Cambrils iniciarà al Port amb el concert gratuït de Queralt Lahoz

El FIMC s'allargarà del 30 de juliol al 10 d'agost i comptarà amb la presència de grups internacionals, estatals i catalans

29 de juliol de 2025 a les 11:19h

L’estrena imminent del Festival Internacional de Música de Cambrils (FIMC), que arrenca aquest dimecres al Port amb un concert gratuït de l’artista catalana Queralt Lahoz a partir de les 22 h, arriba d’una manera molt especial: celebrant mig segle d’història amb una programació que mira als orígens (1974), però que també respira contemporaneïtat i compromís.

Del 30 de juliol al 10 d’agost, Cambrils es convertirà en l’epicentre musical del sud de Catalunya amb una proposta que recupera l’essència inicial del festival –amb una presència significativa de la música clàssica i l’òpera– però que també integra grups internacionals, estatals i catalans de primer nivell d’estils ben diversos com el pop, el rock, la cançó d’autor, el soul, el jazz o el flamenc.

La programació d’aquest festival l’integren els concerts de Nil Moliner, Lax’n’Busto, Ainhoa Arteta, el musical internacional This is Michael, El Drogas, The Amy Winehouse Band (amb els teloners The Winesoul), Chicuelo & Marco Mezquida, Maria del Mar Bonet, Carmina Burana, Quintet Montsant, Laura Simó & Francesc Capella Trio, Queralt Lahoz i LaDinamo.

Encara es poden comprar entrades pels diferents concerts, excepte per la cloenda del festival: els Lax’n’Busto que fa un mes que van esgotar les entrades. Es recomana fer-ho només a través de la web del festival www.festivaldecambrils.cat i la plataforma de venda online www.codetickets.com, únics canals oficials i reconeguts pel certamen.

Festival descentralitzat i retorn del Village

Per segon any consecutiu, el festival descentralitza la seva activitat musical, portant-la a diversos espais emblemàtics del municipi. El Port de Cambrils acollirà dos concerts gratuïts aquest dimecres 30 de juliol amb la catalana de projecció internacional Queralt Lahoz que estrena el seu nou disc, i l’endemà dijous 31 de juliol serà  l’energia imparable de LaDinamo, amb el seu espectacle itinerant i festiu qui faci les delícies del públic.

També s’hi sumen dos grans escenaris per a concerts de mitjà i gran format. D’una banda, el Parc del Pescador amb tres sessions programades: la mallorquina Maria del Mar Bonet (diumenge 3 d'agost); l’actuació de jazz i al flamenc mediterrani amb Chicuelo & Marco Mezquida (1 d'agost) i el soul i el blues amb una doble sessió amb The Amy Winehouse Band (2 agost, 22:30h), acompanyat del grup teloner The Winesoul (2 d'agost, 21h).

L’espai principal sobre el qual gira l’activitat del FIMC és el Parc del Pinaret, on hi ha reservats els concerts més multitudinaris (del 5 al 10 d’agost). A més, per tal d’oferir un plus als espectadors s’ha muntat un Village que inclou foodtrucks per poder sopar amb una oferta gastronòmica de qualitat i a l’hora viure una experiència musical complementària que obrirà portes cada vespre a les 20h i  on s’hi instal·la una graderia amb capacitat per a 650 persones. En aquest Village es podrà viure   música en directe prèvia als concerts amb les actuacions de Joan Masdéu, Anna Tejado, Erik López, Olga Zoet, Dj Galiano o Joan Marcià amenitzaran les prèvies dels concerts. A part, en acabar el concert principal la festa seguirà al Village amb sessions DJ fins a les 2 de la matinada.  

Al Pinaret es donaran cita Carmina Burana (dimarts 5 agost), This is Michael (dimecres 6 agost), Nil Moliner (dijous 7 d’agost), El Drogas (divendres 8 d’agost), Ainhoa Arteta (dissabte 9 d’agost) i Lax’n’busto (diumenge 10 d’agost).

Finalment, en un format més íntim hi ha l’espai de la Torre del Llimó, amb propostes més clàssiques però de qualitat com el Quintet Montsant (4 agost), Laura Simó & Francesc Capella Trio (31 de juliol).

Des de l’organització del festival encoratgem a tothom a viure un estiu musical únic, amb propostes de proximitat, grans artistes i una oferta tan variada com vibrant, perquè la música a Cambrils sona millor que mai en aquesta edició que compleix mig segle!

LA PROGRAMACIÓ

Queralt Lahoz. Concert inaugural gratuït i de presentació del nou disc 9:30 PMDimecres 30 de juliol - 22h Port de Cambrils. (Gratuït). Amb un fusió trencadora de flamenc, hip-hop, soul, dancehall i músiques urbanes.

LaDinamo. Concert itinerant. Dijous 31 de juliol - a partir de les 20h a la Plaça del Pòsit. Amb LaDinamo, set músics sobre rodes porten l'energia del funk més autèntic a cada cantonada en un espectacle trepidant, original i irrepetible.

Laura Simó & Francesc Capella Trio. Presentació de West Side Songs - Una mirada a Leonard Bernstein  Dijous 31 de juliol - 22h Torre del Llimó. (18€ anticipada - 20€ a taquilla)Laura Simó, la gran dama del jazz català, acompanyada del trio de Francesc Capella, proposa un viatge apassionant pel món dels grans musicals de Bernstein, des del mític West Side Story fins a peces de On the Town, Wonderful Town o Candide(*) Públic en seient sense numerar.

Chicuelo - Marco Mezquida.  Concert presentació disc 'Del Alma'. Divendres 1 d’agost - 22h Parc del Pescador. (25€ anticipada - 30€ a taquilla). El pianista Marco Mezquida i el guitarrista Chicuelo tornen a unir el seu talent en un projecte únic. Acompanyats del percussionista reusenc Paco de Mode, presenten Del alma, el seu nou treball discogràfic on es fonen els llenguatges del jazz, el flamenc, la música clàssica, el pop i les músiques del món. (*) Públic en seient sense numerar.

The Amy Winehouse Band (22:30h) + The WineSoul (21h) Dissabte 2 d’agost, Parc del Pescador (25€ anticipada - 30€ a taquilla).  La banda original d'Amy Winehouse liderada pel seu director musical/baixista Dale Davis, amic íntim d'Amy des del començament de la seva carrera, manté l'esperit i llegat original de la banda. Una veritable connexió amb el so original només possible per la banda original d'Amy, que podrem veure per primer cop a Cambrils.

Ma del Mar Bonet. Diumenge 3 d’agost22h Parc del Pescador. (25€ anticipada - 30€ a taquilla) La cantant mallorquina, acompanyada d’una nova banda de cinc músics de les Illes, torna a Cambrils quasi 30 anys i ho farà per rememorar el Concert  – 50 anys de l’Olympia de París oferint un repertori històric amb cançons emblemàtiques que formen part del seu univers sonor. (*) Públic en seient sense numerar

Quintet Montsant. Dilluns 4 d’agost a les 22h. (18€ anticipada - 20€ a taquilla)  Música de Cambra amb influències ètniques al Pati de la Torre del Llimó. Presentació d’Orient, un projecte musical que ens convida a explorar paisatges sonors influenciats per l'orientalisme, amb pinzellades de flamenc, jazz i el llenguatge rítmic indi Konakol. Un concert vibrant i ple de matisos. (*) Públic en seient sense numerar

Carmina Burana. Dimarts 5 d’agost a les 22h al Parc del Pinaret. (25/22/20€ anticipada i 30/27/25€ a taquilla). Per commemorar el 50è aniversari del festival la Coral Verge del Camí oferirà de nou Carmina Burana aquesta gran peça de Carl Orff que compartirà escenari amb les veus de: el Cor Participatiu del 50 FIMC, la Coral Jove Verge del Camí, el Cors Vivace i Vivace Cambra de l'EMMC i solistes. Pel que fa a part instrumental, es compta amb Nexus piano i el Grup de Percussió de Barcelona. Tots sota la direcció d'Andreu Ferré. (*)El concert tindrà lloc amb seients reservats a platea i graderia.

This is Michael. Dimecres 6 d’agost a les 22h al Parc del Pinaret. (35/30/25€ anticipada i 40/35/30€ a taquilla). Una selecció internacional de ballarins, cantants i músics, amb una posada en escena espectacular per reviure el Rei del Pop a This is Michael. Durant dues hores, el públic reviurà els grans èxits del Rei del Pop amb una posada en escena espectacular. (*)El concert tindrà lloc amb seients reservats a platea i graderia.

Nil Moliner. Dijous 7 d’agost, 22h Parc del Pinaret. (35/42€ anticipat i 40/47€ a taquilla).  Amb una gira estiuenca plena de novetats. El talent i l'energia de Nil Moliner arriben per primer cop a Cambrils com un dels grans noms del nostre festival.(*) Seients numerats a graderia / resta del concert públic dempeus

El Drogas. Divendres 8 d’agost 22h Parc del Pinaret. (30/37€ anticipada i 35/42€ a taquilla). Enrique Villareal, el Drogas, ex cantant dels navarresos Barricada recupera cançons que feia bastant temps que no tocava però també versions dels himnes que han marcat a generacions. Més de 40 anys sobre els escenaris, més de 2000 concerts, una trentena de discos i col·laboracions amb centenars d'artistes avalen una trajectòria que no para de créixer. (*) Seients numerats a graderia / resta del concert públic dempeus.

Ainhoa Arteta i Javier Carmena. Dissabte 9 d’agost a les 22h al Parc del Pinaret. Arteta oferirà un recital molt esperat amb obres de Falla, Granados, Obradors, Fauré i Puccini. La soprano ens convida a gaudir d'una vetllada plena de sensibilitat, virtuosisme i emoció. Acompanyada al piano per Javier Carmena. (*) Concert amb seients numerats a platea i graderia.

Lax’n’Busto. SOLD OUT! Diumenge 10 d’agost, Parc del Pinaret). Concert de clausura.  Després de més de 20 anys, el grup format al Vendrell per Pemi Fortuny, Jesús Rovira, Jimmy Piñol, Pemi Rovirosa i Cristian Gómez Montenegro, amb el teclista Eduard Font, oferirà aquest únic concert al Camp de Tarragona, com a part d'una gira molt esperada de només 10 actuacions.

Sobre l'autor
C CIUTAT
Redacció
Veure biografia
El més llegit