Èxit de participació en la primera sessió del Pla de Barris del Nucli Antic de Torredembarra

Unes 80 persones prenen part en la jornada i confirmen l’alt interès veïnal pel futur del barri

04 de febrer de 2026 a les 12:26h
Primera sessió participativa del Pla de Barris Torredembarra – Nucli Antic de la Vila | FOTO: Josep Sánchez - Ona La Torre
Primera sessió participativa del Pla de Barris Torredembarra – Nucli Antic de la Vila | FOTO: Josep Sánchez - Ona La Torre

La primera sessió participativa del Pla de Barris Torredembarra – Nucli Antic de la Vila, celebrada dijous passat a Cal Maiam, va comptar amb la participació d'unes 80 persones, superant les expectatives inicials i evidenciant l’interès i la implicació del veïnat en aquest projecte de transformació integral del barri.

La jornada, dedicada a la presentació del projecte, a la diagnosi compartida i al recull d’aportacions, es va desenvolupar en un clima de treball positiu i participatiu. Les persones assistents van mostrar una elevada implicació, amb aportacions constructives i debats respectuosos, fins i tot en moments de discrepància, orientats a la formulació de propostes, la detecció de problemàtiques i la identificació d’oportunitats de millora per al Nucli Antic.

També es va posar de manifest la diversitat del públic participant, amb presència de diferents franges d’edat, perfils veïnals i una equitat de gènere significativa, complint així els criteris de qualitat i representativitat establerts pel Pla de Barris.

L’alcalde de Torredembarra, Vale Pino, ha valorat molt positivament la sessió i ha destacat que "el Nucli Antic és un espai clau per a la identitat del municipi, i jornades com aquesta demostren que la ciutadania té ganes d’implicar-se i de formar part de les decisions que afecten el futur del barri".

Per la seva banda, el regidor de Govern Obert i Comunicació, Joel Ramírez, ha remarcat que "la participació no és només un tràmit o un requisit del Pla de Barris, sinó una voluntat clara de l’Ajuntament des del primer moment. Les aportacions que es fan en aquest procés no quedaran en un calaix: es recolliran, s’analitzaran i es tindran en compte a l’hora de definir el Programa Memòria, i la ciutadania podrà fer-ne el seguiment".

primera sessió participativa del Pla de Barris Torredembarra – Nucli Antic de la Vila 1
Primera sessió participativa del Pla de Barris Torredembarra – Nucli Antic de la Vila | FOTO: Josep Sánchez - Ona La Torre

 

Formulari en línia d'aportacions

Arran de la primera sessió participativa i a petició d’algunes de les persones assistents, l’Ajuntament de Torredembarra ha habilitat també un formulari en línia d’aportacions perquè tothom pugui fer arribar idees, propostes o comentaris, especialment en aquells àmbits en què no va poder participar presencialment o si vol ampliar les seves aportacions amb més calma. Aquest formulari està obert a tota la ciutadania i forma part del mateix procés participatiu del Pla de Barris.

En paral·lel a les sessions presencials, el procés participatiu també compta amb una enquesta ciutadana oberta, que ja ha recollit més de 170 respostes, a això permet fer arribar opinions i propostes de persones que no poden assistir presencialment.

 

Segona sessió: marxa exploratòria pel Nucli Antic

La segona sessió participativa tindrà lloc el dimecres 11 de febrer, a les 17.30 h, amb una marxa exploratòria pel Nucli Antic que s’iniciarà a la plaça del Castell. Aquesta sessió permetrà aprofundir sobre el terreny en els reptes detectats, contrastar les primeres idees i continuar el treball de diagnosi compartida.

La participació en aquesta marxa exploratòria es farà amb inscripció prèvia obligatòria a través de l’aplicació municipal Viu la Torre. L’aforament serà limitat per garantir una dinàmica adequada i participativa.

El Pla de Barris del Nucli Antic de la Vila és un projecte de llarg recorregut, orientat a millorar la qualitat de vida del barri mitjançant actuacions integrals en l’àmbit urbà, ambiental i sociocomunitari, amb la participació activa del veïnat al llarg de tot el procés.

Sobre l'autor
C CIUTAT
Redacció
Veure biografia
El més llegit