Esquerra Cambrils rebutja l’assenyalament públic de dues dones després d’una protesta contra Aliança Catalana

El partit denuncia el masclisme i l’ús polític de les relacions familiars per desacreditar persones que participen en actes polítics a Cambrils

08 de setembre de 2026 a les 09:30h
Foto de @RosaMSoberana
Foto de @RosaMSoberana

Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara

El passat 17 d’agost, dues dones de Cambrils van participar en una protesta contra un acte on va estar present Aliança Catalana del Baix Camp. Dies després, aquesta formació política va publicar un vídeo identificant-les i relacionant la seva presència amb el fet que fossin familiars d’un regidor d’Esquerra Republicana de Cambrils, qüestionant així la seva autonomia ideològica.

Rebuig contundent des d’Esquerra Cambrils

Esquerra Cambrils ha condemnat amb fermesa aquest assenyalament públic, considerant que “traspassa qualsevol límit acceptable de la confrontació política”. Segons el partit, “dues dones adultes no són una extensió dels homes de la seva família, ni necessiten que ningú els atribueixi les seves idees o les seves decisions”. A més, denuncien que aquesta actitud és “profundament masclista” perquè nega la seva autonomia i les utilitza com a eina per atacar adversaris polítics: “Intentar desacreditar el seu posicionament polític presentant-les únicament com ‘la filla’ o ‘la dona’ d’un regidor és una actitud profundament masclista que nega la seva autonomia i les converteix en una eina per atacar un adversari polític”.

Neus Cárdenas: “podem confrontar projectes polítics i defensar idees radicalment diferents"

La portaveu d’Esquerra Cambrils, Neus Cárdenas, ha afegit que “podem confrontar projectes polítics i defensar idees radicalment diferents, però assenyalar persones concretes i utilitzar les seves relacions familiars per desacreditar-les és una línia que no s’hauria de creuar mai”. També ha remarcat que “encara és més greu quan es pretén negar a dues dones la capacitat de tenir criteri polític propi i se les redueix al parentiu que tenen amb un home”.

Més enllà del cas concret: compromís contra l’odi

A més a més, els republicans recalquen que aquesta condemna “va molt més enllà d’aquest cas concret”. Esquerra Cambrils es compromet a continuar denunciant qualsevol episodi d’assenyalament, discriminació, racisme, masclisme, xenofòbia o discurs d’odi promogut per formacions d’extrema dreta. En paraules del partit: “No alcem la veu perquè aquesta vegada afecti persones vinculades a Esquerra. L’alçarem sempre que es vulgui assenyalar, intimidar o dividir els nostres veïns i veïnes per obtenir rèdit polític”.

Aposta per una ciutat inclusiva i plural

Esquerra Cambrils manifesta el seu suport explícit a les dues dones afectades i reafirma el seu compromís amb una ciutat democràtica i lliure de discriminacions. La portaveu conclou subratllant: “L’extrema dreta creix, arriba a través de diferents sigles i es blanqueja quan normalitzem els seus discursos i les seves maneres de fer. Nosaltres no ho farem. Davant del masclisme, el racisme, la xenofòbia i qualsevol intent d’enfrontar la ciutadania, Esquerra Cambrils serà sempre al davant”.

Sobre l'autor
Ismael Lobo
Ismael Lobo García
Veure biografia
El més llegit