La campanya «Viu el Carrilet! Molt més que un mercat» torna aquesta tardor amb una programació que arrenca aquest dissabte, 27 de setembre, amb un esmorzar de forquilla per als clients del Mercat del Carrilet.
Entre les 10:30 i les 12:30 hores –o fins a esgotar existències– es preveu repartir fins a 600 tastos gratuïts elaborats per Cal Bacanal, que cuinarà en directe fideuada de peix i galta de porc amb patates al forn. Per participar-hi només caldrà presentar un tiquet de compra d’aquesta setmana de qualsevol parada del mercat. A partir de les 11 h, l’activitat es completarà amb l’actuació del Ball de Valencians de Reus, gràcies a la Coordinadora d’Escoles de Dansa de la ciutat.
Paral·lelament, des d’aquesta setmana es pot visitar a les parades del mercat l’exposició fotogràfica «Gent d’ofici», amb retrats dels paradistes realitzats aquest estiu pel fotògraf Andreu Puig.
La programació de tardor també inclou activitats familiars i divulgatives. El divendres 3 d’octubre, a les 17:30 h, Cuentropía oferirà la sessió «Contes que alimenten: taller sobre productes de proximitat i consum responsable», dissenyada expressament per a l’espai del mercat.
El dissabte 18 d’octubre tindrà lloc una nova sessió del cicle de tallers de cuina per a famílies. En aquesta ocasió, de 11 a 12 h, es prepararà un empedrat de llegums amb verdures de temporada de la mà de ConeSedeSalud. L’activitat té places limitades i cal inscripció prèvia a través de les xarxes dels Mercats de Reus.
El regidor de Promoció Econòmica, Innovació i Coneixement, Josep Baiges, ha subratllat que l’objectiu de la campanya és «fer encara més visible tot el que passa al Mercat del Carrilet» i consolidar-lo «com a espai obert a tota la ciutadania».
Programació:
-
Dimecres 24 de setembre: inici de l’exposició «Gent d’ofici», fotografies dels paradistes a càrrec d’Andreu Puig.
-
Dissabte 27 de setembre: esmorzar de forquilla amb Cal Bacanal (10:30–12:30 h) i actuació del Ball de Valencians de Reus (11 h).
-
Divendres 3 d’octubre: «Contes que alimenten» (17:30 h), amb Cuentropía.
-
Dissabte 18 d’octubre: taller «Cuina de tardor per a famílies» (11–12 h), amb elaboració d’un empedrat de llegums i verdures de temporada a càrrec de ConeSedeSalud.